kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۳۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹

سه بیمارستان سیار در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سه بیمارستان سیار دیروز با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش در استان راه‌اندازی و تجهیزات مورد نیاز در بخش‌های فنی و درمانی، کیت‌های تشخیص، مراکز واکسیناسیون و تجهیزات لجستیکی مانند آمبولانس از طریق ارتش منتقل می‌شود.
علیرضا شهرکی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه روند ابتلا و مرگ و میر کرونا در این استان همچنان افزایشی و پایدار بوده و کاهش نداشته است.
وی افزود: تجهیزات بهداشت و درمان به سیستان و بلوچستان در حال گسیل است و نماینده تام‌الاختیار این وزارتخانه در استان مستقر و وضعیت ویروس کرونا را از نزدیک رصد می‌کند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ادامه داد: توصیه به واحدهای صنفی این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند در غیر این‌صورت با هماهنگی دستگاه قضایی و نظارتی اقدام به پلمب واحدهای نظارتی هم خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: عادی‌انگاری و سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی و رعایت نکردن پروتکل‌ها از سوی مردم علت اصلی شیوع گسترده ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان است.
شهرکی با بیان اینکه تمامی پروتکل‌های ابلاغ شده در شهرهای قرمز مانند محدودیت تردد، خروج و ورود به این شهرها و محدودیت فعالیت مشاغل وجود دارد تاکید کرد: در شهرهای وضعیت قرمز مشاغل گروه۲، سه و چهار و در شهرهای نارنجی مشاغل گروه سه و چهار تعطیل است.
وی تصریح کرد: در مرزها محدودیت‌های سختگیرانه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا اتفاق افتاده و ترددهای مرزی به مرز صفر رسیده مگر در بخش‌های تجارت که آن هم با کنترل‌های کامل در جدار مرز داخل خاک کشورمان و با منفی شدن تست کرونا آنان انجام می‌شود.