kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
رئیس ‌بسیج سازندگی کشور:

۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا در کشور محرومیت‌زدایی می‌شوند

 

رئیس ‌بسیج سازندگی کشور گفت: امسال در۱۰هزار و ۲۸۳ روستا طرح‌های محرومیت‌زدایی اجرا می‌شود.
به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار محمد زهرایی روز سه‌شنبه در نشست خبری در بوشهر افزود: اجرای طرح‌های تامین آب آشامیدنی و کشاورزی، مسکن محرومان، کارگاه‌های زیرساخت ‌اشتغال، احداث جاده بین مزارع، خانه بهداشت و مدرسه یک تا سه کلاسه از اولویت‌های تعیین شده در طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه است.
وی بیان کرد: در زمان حاضر یک‌هزار و ۱۰۰ محله در کشور شناسایی شده و از این شمار امسال ۳۶۰ محله در پنج استان کشور به عنوان آزمایشی از خدمات بسیج سازندگی برخوردار می‌شوند.
زهرایی اضافه کرد: سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۰۰ طرح با کمک نهادهای مختلف با ۹۶۷ میلیارد تومان اعتبار اجرا و ۱۱۲ هزار فرصت شغلی از طرح‌های بسیج سازندگی ایجاد و امسال با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی هدف‌گذاری شده است.
زهرایی گفت: جنس پروژه‌های بسیج سازندگی بزرگ، زیرساختی و به صورت پیمانکاری نیست بلکه پروژه‌های این سازمان کوچک، زودبازده، عام‌المنفعه، محرومیت‌زدا، غیرانتفاعی و با مشارکت مردم اجرا می‌شود.
زهرایی از تشکیل هفت هزار گروه جهادی به صورت خودجوش خبر داد و عنوان کرد: گروه‌های جهادی در حوزه‌های فرهنگی، کشاورزی، عمرانی، توسعه و غیره فعال است.