kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

اعلام لیست یک میلیون و ۳۰۰ هزار ‌خانه خالی ‌به سازمان ‌مالیاتی‌

 


وزیر راه و شهرسازی گفت: ۹۱ درصد آب در کشور به بخش کشاورزی تعلق دارد که با این وجود نتوانسته‌ایم در حوزه کشاورزی بهره‌وری خوبی داشته باشیم؛ اگر به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم در این حوزه با مشکلات آب و پساب روبه‌رو خواهیم شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، محمد اسلامی در آیین افتتاح پروژه‌ای روبنایی و زیربنایی شهر جدید پردیس اظهار داشت: میانگین بارش در کشور 250 میلی‌متر در سال است که جزو کشورهای خشک در جهان هستیم و این سرانه در دنیا 850 میلی‌متر مکعب است.
وی با بیان اینکه 30 میلیارد مترمکعب پساب در کشور داریم بیان کرد: بخش اعظم این پساب‌ها در حوزه کشاورزی استفاده می‌شود که حوزه صنعت 2 درصد و حوزه شهری 1 درصد از آن را به خود اختصاص داده‌اند.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بیشترین سهم مصرف آب در کشور به بخش کشاورزی تعلق دارد که با این وجود نتوانسته‌ایم در حوزه کشاورزی بهره‌وری خوبی داشته باشیم.
اسلامی اظهار داشت: در دنیا سرانه استفاده از آب در بخش کشاورزی 48 درصد و در ایران 91 درصد است؛ در دنیا آب مصرفی حوزه صنعت 46 درصد است و در ایران 2 الی 3 درصد است که اگر به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم در این حوزه با مشکلات آب و پساب مواجه خواهیم شد.
اسلامی‌ در جریان این مراسم از افتتاح حدود 2200 میلیاردتومان پروژه زیربنایی و روبنایی در شهر پردیس خبر داد و گفت که مهم‌ترین آنها پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب است که احداث این پروژه سبب می‌شود تا از فرآیند بازیابی آب بتوانیم برای بهبود کیفی فضای سبز و محیط شهری استفاده کنیم.
اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات اجرا و احداث مسکن ملی ‌اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در 10 هزار نقطه در سطح کشور برای اجرا‌ برنامه‌ریزی شده و ‌در ‌مرحله نخست 11 هزار واحد مسکن اقدام ملی افتتاح شد و در مرحله جدید 20 هزار واحد افتتاح می‌شود.‌
وی با بیان اینکه پرونده مسکن مهر در دولت دوازدهم بسته می‌شود، خاطرنشان کرد: پروژه‌های مسکن مهر در همین دولت خاتمه پیدا می‌کند، به استثنای پروژه‌هایی که در دادگاه‌هاست که آنها خارج از تعهد وزارت راه و شهرسازی است و تا مراجع قضایی درخصوص آنها اظهارنظر نکنند وضعیت آنها تعیین نخواهد شد.
اسلامی تاکید کرد: تکمیل مسکن ملی در گرو آورده‌‌های مردم است که مردم باید آورده‌های خود را طبق زمان‌بندی به حساب پروژه واریز کنند. چنانچه مردم آورده خود را طبق زمان‌بندی واریز نکنند پروژه‌ها با تاخیر مواجه می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سؤالی درباره ‌اعمال مالیات بر خانه‌های خالی در پردیس ‌گفت: حدود 19 هزار خانه خالی در پردیس وجود دارد. امیدوار‌یم کسانی که مسکن خود را تحویل گرفتند سریع‌تر ساکن شوند و چنانچه ساکن نمی‌شوند به مردم اجاره بدهند تا خانه‌ای خالی نباشد. انتظار داریم سازمان امور مالیاتی اخذ مالیات از خانه‌های خالی را در دستور کار قرار بدهد‌ و وزارت راه و شهرسازی لیست یک میلیون و 300 هزار واحد خانه خالی را به سازمان امور مالیاتی ارایه کرد.