kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

حوادث شهرستانها

 

۵۰۳ کیلوگرم موادمخدر
در سراوان کشف شد
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف ۵۰۳ کیلوگرم مواد مخدردر درگیری مسلحانه تکاوران پلیس شهرستان سراوان با قاچاقچیان مسلح
خبر داد.
سرتیپ احمد طاهری اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر سراوان به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله موادمخدر، توسط اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق موادمخدر از مناطق مرزی شهرستان مذکور به مرکز کشور دست یافتند.
وی افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر سراوان پس از انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی اعضای این باند مسلح را که با یک دستگاه وانت تویوتا و یک دستگاه سواری زانتیا در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در محور فرعی کوهک به سراوان بودند شناسایی و به آنها دستور ایست دادند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ با مشاهده عوامل انتظامی به سمت خودروهای پلیس تیراندازی و با سرعت به سمت یکی از مسیرهای فرعی تغییر مسیر دادند که پس از طی مسافتی با تنگ شدن عرصه بر خود خودروهای حامل مواد را رها و به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.
وی بیان کرد: در این عملیات مقتدرانه تکاوران پلیس با سرعت عمل خود چهار نفر از قاچاقچیان را دستگیر و در بازرسی از خودروهای توقیفی آنها ۵۰۳ کیلو و ۲۵۰ گرم انواع مواد مخدر، شامل ۳۴۷ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک، ۱۴۴ کیلو و ۳۰۰ گرم حشیش و ۱۱ کیلو و ۷۰۰ گرم هروئین را به همراه یک قبضه سلاح کلاش و ۳۳ فشنگ جنگی کشف کردند.
متهمان به مراجع قضائی معرفی شدند.

قاچاق گازوئیل
با کامیون حمل گاز
فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف 37 هزارليتر سوخت قاچاق و توقیف یک دستگاه کامیون تریلی درشهرستان «دیلم» خبر داد.
سرهنگ «حیدر سوسنی» اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید موسوی شهرستان «دیلم» حین کنترل محورهای مواصلاتی به يک دستگاه تریلی ویژه حمل گاز مایع مشکوک و آن را متوقف کردند.
وي افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از این کامیون که از مبدا «آبادان» به مقصد «چابهار» در حال حرکت و دارای دو عدد پلمب با علائم شرکت ملی نفت بوده، 37 هزار ليتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانوني توزيع به صورت جاساز در تانکر ویژه حمل گاز مایع کشف و ضبط کردند.
فرمانده انتظامی استان ارزش این محموله را بنا به نظر کارشناسان 5 میلیارد ریال عنوان و اظهار داشت: در این رابطه راننده پس از تشکيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مراجع قضایي معرفي شد.


استخر آب
جان 3 جوان را گرفت
فرمانده انتظامی شهرستان «میانه» از غرق شدن 3 جوان در یک استخر پلیمری آب خبر داد.
سرهنگ «محمد تقی سلطانی» اظهار کرد: در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر غرق شدن 3 جوان در استخر پلیمری آب در روستای «نشق» بخش «کندوان»، بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی ایشلق به همراه نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، 2 جوان 22 ساله و یک جوان 23 ساله جهت تفریح و گردش به محل مذکور رفته بودند که 2 نفر آنها در کنار استخر باهم درگیر شده و در حین درگیری یکی از آنان به درون استخر آب می‌افتد که 2 نفر دیگر نیز به قصد نجات دوستشان به درون آب می‌روند که متاسفانه هر 3 نفر به علت عدم مهارت در فنون شنا در استخر 7 متری غرق
شده‌اند.
تحقیقات تکمیلی توسط پلیس آگاهی شهرستان در این زمینه ادامه دارد.


کشف 30 کیلو هروئین در کرج
فرمانده انتظامی استان از شناسایی مخفیگاه توزیع‌کنندگان هروئین در شهر کرج خبر داد و گفت: در این رابطه 2 نفر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها، 30 کیلو و 350 گرم هروئین کشف شد.
سرتیپ «عباسعلی محمدیان» افزود: در پی دریافت اخباری مبنی بر توزیع گسترده هروئین توسط 2 نفر از قاچاقچیان در منطقه پیشاهنگی کرج، بررسی موضوع در دستورکار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پس از بررسی خبر و اطمینان از صحت آن، با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به مخفیگاه متهمان اعزام و در عملیاتی غافلگیرانه هنگامی که نامبردگان قصد خروج از محل مورد نظر را داشتند آنها را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان 30 کیلو و 350 گرم هروئین و تعدادی آلات استعمال مواد مخدر کشف شد.


کولر جان کارمند ساروی را گرفت
ساری- خبرنگار کیهان:
کارمند یکی از ادارات شهرستان ساری هنگام تعمیر کولر محل کار خود بر اثر سقوط از نرد‌بان جان سپرد.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: یک مرد 53 ساله کارمند یکی از ادارات شهرستان ساری، برای رفع عیب کولر محل کار خود از نردبان سقوط کرد و پس از چند روز بستری در بیمارستان،
فوت کرد.
علی عباسی افزود: با توجه به شروع فصل گرما و نیاز به استفاده از کولرها و راه‌اندازی دوباره آنها، همه موارد احتیاطی را رعایت کرده یا به افراد متخصص و باتجربه(سرویس‌کاران) سپرده شود و از دخالت در امور غیرمرتبط خودداری ورزند.

توقیف244 کیلو حشیش
سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر کرمان از توقیف 2دستگاه خودرو پژو 405 و کشف 244 کیلوگرم حشیش در عملیات شبانه تکاوران خبر داد.
سرهنگ «مهدی توسنگ» اظهار داشت: تکاوران یگان‌های 113 راور و 124 بخش شهداد هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور «گلباف‌- کرمان» به 2 دستگاه خودرو پژو 405 مشکوک و آنها را متوقف کردند.
وی با اشاره به اینکه یکی از خودروها راه پاک‌کن مواد مخدر بود، افزود: ماموران در بازرسی از خودرو دیگر 244 کیلوگرم حشیش را کشف و 2 متهم را در این رابطه دستگیر کردند.