kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹

هزار خانه آسیب‌دیده از سیل سال 98 افتتاح و بازسازی شد

 


معاون وزیر کشور گفت: ۴۰ هزار پروژه زودبازده با همکاری بسیج سازندگی و حدود ۱۶۰ هزار خانه آسیب‌دیده ناشی از سیل سال ۹۸ افتتاح و بازسازی شد.
مهدی جمالی‌نژاد در آیین افتتاح پروژه زیرگذر شهید کشوری شهر ایلام گفت: سال گذشته در هفته دولت بیش از ۱۸ هزار پروژه عمرانی و در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه گذشته بیش از ۳۰ هزار پروژه عمرانی در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.
وی با اشاره به اینکه برای شهرداری‌ها در مسیر اربعین مبلغ ۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است، افزود: ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات ماشین‌آلات آتش‌نشانی در شهرداری‌های سراسر کشور اختصاص یافت همچنین اوراق مشارکت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی عرضه شده است. وی با اشاره به طراحی سامانه بانک اطلاعاتی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تصریح کرد: شهرداران و دهیاران در این سامانه طرح‌های نیمه‌تمام محل خدمت خود را ثبت کنند تا اعتبارات مورد نیاز را برای اتمام پروژه‌ها دریافت کنند.
معاون وزیر کشور ادامه داد: روند اجرایی پروژه‌های عمرانی به‌رغم تحریم‌ها و شیوع کرونا با همدلی و همکاری متولیان امر در کشور متوقف نشد.
جمالی‌نژاد با بیان اینکه ۲ لایحه درآمدهای پایدار و مالیات بر ارزش افزوده برای حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به تصویب رسیده است گفت: در ماده ۵۸ طرح‌ها و ایده‌هایی برای شهرهای کوچک در نظر گرفته شده تا در مسیر رشد، توسعه قرار گیرد.