kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴

حمله موشکی به عین الاسد /آسمان پایگاه سیاه شد

بزرگترین پایگاه آمریکا در غرب عراق بار دیگر هدف هشت فروند راکت قرار گرفت و در پی این حمله، دود در بخش نظامی پایگاه، به آسمان بلند شد.

پایگاه خبری شبکه «آفاق»، وبگاه «الفرات»، کانال‌های تلگرامی «صابرین نیوز» و «الاعلام المقاوم» عصر دیروز از حمله راکتی به پایگاه هوایی «عین الاسد» خبر دادند.کانال تلگرامی صابرین نیوز درباره جزئیات این حمله راکتی، با انتشار تصاویری نوشت: «هشت راکت ۱۰۷ میلیمتری، از منظقه «هیت- کبیسه» به سوی پایگاه عین‌الاسد شلیک شد. از این تعداد، چهار راکت مستقیما به بخش نظامی این پایگاه (نظامیان) آمریکایی اصابت کرد». برخی منابع رسانه‌ای نیز از پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز استان الانبار برای یافتن عاملان شلیک این راکت‌ها خبر دادند و تصاویری نیز از بلند شدن دود از داخل بخش نظامی آمریکایی این پایگاه هوایی منتشر کردند.
یک منبع آگاه امنیتی عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، ضمن تایید این حمله راکتی، گفت که فرماندهان آمریکایی تردد پرسنل نظامی در داخل پایگاه را ممنوع کردند. جنگنده‌ها و پهپادهای آمریکایی نیز در حال پرواز بر فراز این پایگاه هستند.
بر اساس این گزارش، سرهنگ «واین ماروتو»، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش نیز،  طی پستی در توئیتر، هدف قرار گرفتن این پایگاه در استان الانبار را تایید کرد. به ادعای وی، تنها سه فروند راکت به پایگاه اصابت کردند و به کسی نیز آسیبی نرسیده است.
به گزارش فارس، پایگاه هوایی عین‌الاسد در
۱۶۰ کیلومتری غرب بغداد، در استان الانبار و به طور مشخص در شهرستان «هیت» قرار دارد.مساحت این پایگاه ۱۰ کیلومتر مربع، یعنی چیزی برابر با مساحت منطقه سبز بغداد، است و بزرگ ‌ترین پایگاه فعلی نیروهای آمریکایی در عراق به شمار می‌رود. در بخشی از پایگاه، نیروهای عراقی نیز حضور دارند.
در این پایگاه اغلب اقدامات مشکوکی علیه حاکمیت ملی عراق صورت می‌گیرد و اخیرا اخباری درباره نشست مشکوک نیروهای آمریکایی با برخی سران و شیوخ عشائر و شخصیت‌های سیاسی استان الانبار در عین‌الاسد منتشر شده است.به اعتقاد ناظران سیاسی، پایگاه هوایی عین‌الاسد، کانون عملیات‌ نظامی آمریکا در عراق است و در نتیجه، بیش از سایر پایگاه‌ها، برای عراق خطرناک است.