kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶

تزریق ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن در کشور

رئیس ‌مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن در کشور تزریق شده است.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، جهانپور در تبریز افزود: نزدیک به ۲ میلیون نفر هر دو مرحله واکسن را انجام داده‌اند و به اصطلاح فول واکسینه شده‌اند و بقیه هم فقط دز اول را دریافت کردند.
وی ادامه داد: افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند شامل سالمندان بالای ۷۰ سال و کادر درمان هستند و در روز‌های آینده نیز افراد بالای ۶۵ سال و در صورت تامین واکسن افراد بالای ۶۰ سال واکسینه می‌شوند.
سخنگوی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در گام‌های بعدی افراد دارای بیماری زمینه‌ای بالای ۱۸ سال و در گام‌های بعدی نیز مشاغل مختلف شامل معلمان و اصحاب رسانه و خبرنگاران سلامت واکسینه می‌شوند.
جهانپور گفت: در پاییز فاز چهارم واکسیناسیون، بقیه افراد زیر ۶۰ سالی که واکسن دریافت نکردند واکسینه می‌شوند.
وی افزود: در روز‌های اخیر دو واکسن تولید داخل و یک واکسن تولید مشترک مجوز تولید و مصرف عمومی دریافت کردند که به تدریج ظرفیت تولید آنها افزایش می‌یابد.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اضافه کرد: چند واکسن دیگر نیز در مسیر کارآزمایی بالینی هستند که بعد از موفقیت در کارآزمایی و دریافت مجوز به تولید انبوه خواهند رسید.