kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶

فیسبوک استفاده از هشتگ «انقلاب» را در آمریکا مسدود کرد!(اخبار ادبی و هنری)

فیسبوک در روز استقلال آمریکا هشتگ «انقلاب»(revolution) را مسدود کرد و به دنبال آن با موج شدیدی از انتقادها رو‌به‌رو شد.

به گزارش فارس به نقل از واشنگتن‌تایمز، فیسبوک روز یکشنبه به‌دلیل مسدود کردن هشتگ «انقلاب» در چهارم جولای، روز تعطیلات فدرال به مناسبت تصویب اعلامیه استقلال در طی انقلاب آمریکا، مورد انتقاد قرار گرفت.
رسانه‌های اجتماعی با تیزبینی از روز جمعه متوجه شدند که در جست‌وجوی فیسبوک برای #انقلاب (revolution) با اعلان «ایمن نگه داشتن جامعه ما» (Keeping Our Community Safe) همراه با تصویری از یک صفحه قفل‌شده و پیامی‌ تحت عنوان «مطالب با موضوع و واژه انقلاب به‌طور موقت در اینجا پنهان می‌شوند» مواجه شدند.
در این پیام که پیوندی به صفحه استانداردها داشت، آمده است: «قسمتی از محتوای آن مطالب با استانداردهای انجمن ما مغایرت دارد.»
فیسبوک در دسته‌بندی‌هایی که شامل «خشونت و فتنه‌انگیزی»، «درخواست جنسی» و «اخبار دروغ» است، محتواهای ناقض استانداردهای جامعه را مسدود می‌کند، اما این شرکت به‌طور آنلاین توضیح نمی‌دهد که چرا #انقلاب (revolution#) لغو شده است.
این مسدودسازی در تمام طول روز یکشنبه اعمال شد و باعث انتقاد بسیاری از مردم در مورد تصمیم فیسبوک برای مسدودسازی واژه انقلاب در روز استقلال آمریکا به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی
کشیده شود.