kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵

خواندنی از ورزش ایران



*احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسک آسیا قصد دارد برای محک زدن خود قبل از اعزام به المپیک توکیو در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور شرکت کند. مرحله اول این مسابقات ۲۶ و ۲۷ تیر ماه در تهران برگزار می‌شود. حدادی از طرف چندین باشگاه از جمله پلیمر خلیج‌فارس و سپاهان پیشنهاد دارد اما هنوز مشخص نیست که با کدام تیم در لیگ شرکت می‌کند.
*در پایان بازی‌های انتخابی المپیک بسکتبال که به میزبانی کانادا برگزار شد، تیم ملی جمهوری چک در فینال این تورنمنت با نتیجه ۹۷- ۷۲ تیم یونان را شکست داد و سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آورد تا حریف سوم ایران در گروه A مشخص شود.به این ترتیب تیم ملی بسکتبال ایران که قرار بود در دیدار افتتاحیه بازی‌های المپیک به میدان برود، در این مسابقه باید با تیم جمهوری چک دیدار کند. تیم ملی ایران در المپیک با تیم‌های آمریکا، فرانسه و جمهوری چک هم گروه است.
* به منظور ایجاد انگیزه در بین کشتی‌گیران اعزامی به المپیک توکیو، فدراسیون کشتی پس از تصویب در جلسه هیئت‌رئیسه، پاداش دلاری برای مدال‌آوران این بازی‌ها تعیین کرد. بر این اساس کشتی‌گیران به ترتیب در صورت کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز ۵، ۳ و ۲ هزار دلار پاداش دریافت خواهند کرد و این جوایز بلافاصله پس از مراسم توزیع مدال به آنها اهداء خواهد شد.
*ملی‌پوشان المپیکی ایران و پوریا نوروزیان که قرار بود بعد از پایان رقابت‌های جام جهانی کرواسی به مدت یک هفته تمریناتشان را در کرواسی ادامه دهند پیش از موعد و صبح دیروز به تهران بازگشتند. این تیم قرار بود پنج‌شنبه ۱۷ تیر به ایران بازگردد اما به دلیل خستگی پیش از حد ملی‌پوشان زودتر از موعد به تهران رسید. تیم ملی تیراندازی ایران با ترکیب ۱۱ نفره به جام جهانی که از سوم تا دهم تیر به میزبانی کرواسی انجام شد شرکت کرد و موفق به کسب ۲ مدال طلا در ماده‌های تپانچه بادی و تیمی تفنگ بادی و ۲ مدال برنز در ماده‌های تیمی تپانچه بادی و میکس تپانچه شد.
*۱۶ کشتی‌گیر آزادکار ناشنوا در رده سنی جوانان و بزرگسالان برای شرکت در رقابت‌های جهانی دیروز عازم ترکیه شدند. رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ناشنوایان از امروز در رده سنی جوانان و بزرگسالان در استانبول ترکیه برگزار می‌شود، به منظور شرکت در این رقابتها ۱۶ کشتی‌گیر آزاد به همراه ۸ نفر کادر فنی در رده سنی جوانان و بزرگسالان راهی ترکیه شدند.