kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۲۰۲
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴

فشارکرونا بر بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان

کرونا فشار گسترده‌ای بر پنج بیمارستان جنوب سیستان و بلوچستان با بیش از یک و نیم میلیون نفر جمعیت تحت پوشش وارد آورده که گزارش‌های مردمی به حاکی از کمبود کیت‌های تست کرونا در مراکز بهداشتی روستایی است.


به گزارش خبرگزاری تسنیم ازسواحل مکران، سیستان و بلوچستان به لحاظ شیوع کرونای هندی همچنان در وضعیتی فاجعه‌بار به سر می‌برد؛ تنها چهار بیمارستان تعداد زیادی شهرستان توابع منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان پهناور سیستان و بلوچستان با بیش از یک و نیم میلیون نفر جمعیت را پوشش می‌دهند که اعلام کرده‌اند با فشار کم‌سابقه‌ای روبرو هستند و باید فوراً تجهیز شوند.
در میان 23 شهرستان سیستان و بلوچستان بدترین شرایط را زاهدان شاهد هست و آرامستان زاهدان از پاسخگو نبودن تنها غسالخانه شهر حکایت دارد؛ غسالخانه‌ای که تجهیزات لازم را دارا نبوده و شهرداری هم پاسخگو نیست!
دانشگاه‌های سه‌ علوم پزشکی استان شامل زاهدان، زابل و ایرانشهر هم اعلام کرده‌اند روزانه دو هزار و 300 تست کرونا انجام می‎دهند که 40 درصد آن مثبت‌ است؛ عددی پایین در برابر جمعیت بالای دو میلیون و هشتصد هزار نفری سیستان و بلوچستان که حالا برخی کارشناسان اعلام کرده‌اند حداقل 60 درصد مردمش کرونا دارند.
از برخی مراکز بهداشتی روستایی در شهرستان‌های دشتیاری، چابهار، سرباز، راسک، قصرقند، نیکشهر، کنارک، سراوان، سیب و سوران، مهرستان و فنوج و دلگان هم خبر رسیده کیت‌های تست کرونا یا نیست یا کم است و پاسخگوی نیاز جمعیت نیست.