kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵

دیدار ۳ وزیر، رئیس سازمان انرژی اتمی ‌و معاون اقتصادی دولت با رئیس‌جمهور منتخب

عبدالرضا رحمانی ‌فضلی، سعید نمکی، محمد اسلامی، علی‌اکبر صالحی و محمد نهاوندیان در دیدارهای جداگانه با رئیس‌جمهور منتخب، درباره وضعیت کشور و عملکرد دستگاه‌های متبوعشان‌ به وی گزارش دادند.


‌ وزرای کشور، بهداشت و درمان و راه و شهرسازی و رئیس سازمان انرژی اتمی ‌و معاون اقتصادی دولت دوازدهم با حضور در دفتر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به‌صورت جداگانه با ایشان دیدار کردند.
به گزارش تسنیم، عبدالرضا رحمانی ‌فضلی در این دیدار با ارائه گزارشی از نحوه برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و با تبریک پیروزی آیت‌الله رئیسی در این انتخابات، برای دولت جدید آرزوی موفقیت کرد.
وی در ادامه همچنین به ارائه گزارشی از وضعیت کشور، اقدامات وزارتخانه متبوعش و چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف سیاسی و امنیتی پرداخت.
آیت‌الله رئیسی نیز با تشکر از اظهار محبت وزیر کشور و گزارش او، از زحمات و تلاش‌های همه دست‌اندرکاران‌ برگزاری انتخابات تقدیر کرد و گفت: دولت مردمی خود را متعهد به رأی مردم می‌داند و با پایبندی‌ به شعارها‌ و وعده‌هایش برای تغییر در وضع موجود و بهبود زندگی مردم و صیانت از حقوق آنها، از همان روز اول آغاز به کار برای خدمتگزاری شب و روز نمی‌‌شناسد.
سعید نمکی، وزیر بهداشت هم در دیدار با آیت‌الله رئیسی ضمن تبریک انتخاب ایشان به‌عنوان هشتمین رئیس‌جمهور کشورمان، گزارشی از وضعیت وزارتخانه متبوعش و مشکلات مربوط به حوزه بهداشت و درمان و مسائلی که پزشکان و پرستاران با آن مواجه هستند، ارائه کرد.
وی همچنین به تبیین اقدامات وزارتخانه متبوعش در حوزه‌های مختلف به‌ویژه روند مقابله با شیوع کرونا در یک سال و نیم اخیر، آخرین وضعیت واکسیناسیون سراسری و همچنین خطر شکل‌گیری موج پنجم بیماری کرونا پرداخت.
رئیس‌جمهور منتخب در واکنش به گزارش وزیر بهداشت، با تجلیل از اقدامات جهادی کادر درمان که بی‌ادعا، خالصانه و بی‌وقفه در یک سال و نیم اخیر از جان مردم در برابر ویروس منحوس کرونا صیانت کردند، یاد و خاطره «شهدای عرصه‌ سلامت» را گرامی‌ داشت، موضوع واکسیناسیون ملی را اولویت اصلی کشور در ایام کنونی عنوان و تأکید کرد که لازم است همه امکانات کشور برای تحقق این ضرورت به خدمت گرفته شود.
آیت‌الله رئیسی با ابراز نگرانی از شیوع گسترده‌تر بیماری کرونا در برخی استان‌ها خصوصاً استان سیستان و بلوچستان، بسیج ظرفیت‌های درمانی کشور برای رسیدگی به وضعیت این استان را ضروری‌ترین اقدام در روزهای پیش رو عنوان کرد.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز در دیدار با رئیس‌جمهور منتخب، ضمن تبریک به آیت‌الله رئیسی برای کسب رای اعتماد مردم در انتخابات ریاست جمهوری 1400، گزارشی از آخرین اقدامات و پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه موضوع مسکن ارائه کرد.
آیت‌الله رئیسی نیز با تشکر از اظهار محبت وزیر راه و شهرسازی و گزارش عملکرد این وزارتخانه، تغییر رویکرد در حوزه ساخت مسکن را مورد تأکید قرار داد و با انتقاد از توقف تولید مسکن در سال‌های اخیر، اظهار داشت: از جمله اولین اقدامات دولت مردمی، آغاز نهضت مسکن‌سازی در روزهای ابتدایی دولت و تدارک تولید سالانه یک میلیون مسکن برای خانواده‌ها و خصوصاً جوانان خواهد بود.
علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ‌هم در دیدار با آیت‌الله رئیسی ضمن تبریک پیروزی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم و آرزوی موفقیت برای دولت آینده، گزارشی از اقدامات این سازمان و وضعیت صنعت هسته‎ای کشور ارائه کرد.
رئیس‌جمهور منتخب نیز با تشکر از اظهار محبت رئیس سازمان انرژی اتمی ‌و گزارش وی، تلاش‌ها و مجاهدت‌های دست‌اندرکاران فناوری هسته‌ای کشور را مایه اقتدار و عزت ملی عنوان کرده و نیروی انسانی مؤمن، خلاق و مبتکر سازمان انرژی اتمی ‌را مهم‌ترین سرمایه ملی در این حوزه برشمرد که لازم است برای استفاده مؤثر و پایدار از دستاوردهای این سرمایه ملی در دیگر حوزه‌ها مانند پزشکی، کشاورزی و صنعت برنامه‌ریزی کرد.
آیت‌الله رئیسی گفت: هرجا به توان داخلی اتکا کردیم و چشم به بیگانگان ندوختیم و مردم وارد عرصه شدند، پیروز شدیم و این روحیه که در حوزه هسته‌ای زمینه‌ساز جهش‌های بزرگ شده، باید در دیگر عرصه‌ها به‌ویژه حوزه اقتصادی نیز حاکم شود.
محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی دولت دوازدهم از دیگر مسئولانی بود که برای ارائه گزارش با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد و ضمن تبریک پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات 28 خرداد و آرزوی موفقیت برای دولت جدید، درباره شرایط اقتصادی کشور و چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم در این حوزه به منتخب ملت گزارش داد.
آیت‌الله رئیسی نیز با تشکر از ابراز محبت معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و دیگر اعضای ستاد اقتصادی دولت دوازدهم برای ارائه گزارش درباره وضعیت کشور، بر لزوم هماهنگی تیم اقتصادی دولت و همکاری همه بخش‌ها برای رفع مشکلات این حوزه در جهت بهبود وضعیت زندگی مردم تأکید کرد.