kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰

کلاهبرداری با رسید جعلی پرداخت بانکی

رئیس‌پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری دو کلاهبردار که با استفاده از برنامه رسید ساز جعلی از فروشندگان کالا کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.


سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال به پایگاه خبری پلیس گفت: بیستم فروردین ماه خانمی به پلیس آگاهی مراجعه و اظهارداشت، يک دستگاه لپ تاپ اپل به ارزش 250 میلیون ریال در فضای مجازی برای فروش، آگهي کردم که شخص ناشناسی پس از تماس و مراجعه حضوري در محل سکونتم با ارائه رسيد پرداخت بانکی اظهارداشت که وجه لپ تاپ را از طریق گوشی پرداخت کرده است. پس از تحویل کالا به خریدار متوجه شدم رسید بانکی تقلبی بوده و هيچ گونه مشخصات ديگري از وي ندارم.
دستخال افزود: در ادامه کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم و در کنار هم قرار‌دادن سرنخ‌های به دست آمده موفق شدند هویت فرد کلاهبردار را به دست آورند.
وی با اشاره به اینکه با شناسایی مخفیگاه متهم پس از هماهنگی‌های قضائی وی در مخفیگاهش دستگیر شد، عنوان کرد: در بازرسی از مخفگیاه متهم، لپ تاپ متعلق به شاکی کشف و متهم به همراه اموال مکشوفه به پلیس آگاهی انتقال یافت. متهم با صدور قرار صادره مناسب برای کشف سایر جرائم احتمالی دراختیار این پایگاه قرار دارد.