kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
سازمان غذا و دارو خبر داد

ورود ۳ میلیون دُز واکسن کرونای چینی به کشور در روزهای آینده

مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو، از ورود سه میلیون دُز واکسن کرونا به کشور در روزهای پیش رو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، گفت: در حالی که همه دنیا برای تأمین دارو دچار مشکلاتی هستند ما افتخار داریم که جزو یکی از تولیدکنندگان واکسن در دنیا هستیم. محمدی با بیان اینکه ایران جزو انگشت شمارترین کشورهای دنیا است که توانایی تولید و ساخت همه پلتفرم‌های واکسن کرونا را دارد، ادامه داد: همکاران ما در حوزه بهداشت چنانچه واکسن به دستشان برسد روزانه ۲۵۰ هزار دُز تزریق انجام خواهند داد.
وی از ورود سه میلیون دُز واکسن کرونا به کشور در روزهای آینده خبر داد و افزود: این میزان واکسن در کنار واکسن‌های برکت و پاستور که هفته قبل مجوز مصرف اضطراری را گرفتند، سبب می‌شود تا اواخر تیرماه، در تزریق واکسن کرونا به یک سرعت نسبی برسیم و بعد از آن یقیناً میزان تولید واکسن کووایران برکت بیشتر خواهد شد و پس از آن حداقل ماهی ۴.۵ میلیون دُز واکسن کووایران برکت دریافت خواهیم کرد.
مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: خوش‌بین هستیم که سرعت تزریق واکسن در کشور به روزانه ۲۵۰ هزار دُز برسد. در حال حاضر ۲.۵ میلیون دُز واکسن کووایران برکت آماده تحویل است که این تعداد تا پایان تیرماه به چهار میلیون دُز می‌رسد و تا این لحظه حدود ۳۲۰ هزار دُز واکسن تحویل معاونت بهداشتی وزارت بهداشت شده و برای توزیع به شهرهای جنوبی کشور آماده شده است. محمدی خطاب به کسانی که منتظر تزریق دُز دوم واکسن هستند، گفت: کسانی که دُز اول را واکسن باهارات دریافت کردند دُز دوم را هم دریافت کرده و به آنها تزریق شده است. درخصوص واکسن آسترازنکا بخشی از افرادی که دُز اول را واکسن آسترازنکا دریافت کرده بودند دُز دوم خود را هم دریافت نموده و تعدادی از این افراد که باقی مانده‌اند هم با وارد شدن محموله دیگری از این واکسن در تیرماه جاری، دُز دوم خود را دریافت خواهند کرد.
وی درخصوص واکسن سینوفارم هم افزود: بخشی از سه میلیون دُز واکسن که در چند روز آینده وارد می‌شود صرف دُز دوم افرادی می‌شود که دُز اول سینوفارم را دریافت کرده‌اند. بخش دیگری از این محموله صرف افراد بالای ۶۰ سال است که قصد تزریق واکسن دارند.