kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷

تظاهرات بزرگ در سئول در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی

هزاران کارگر در کره جنوبی، روز شنبه، در اعتراض به وضعیت بد معیشتی‌ تظاهرات کردند.




تقریباً ۸۰۰۰ کارگر در تظاهرات اعتراضی مرکز سئول، پایتخت کره جنوبی با درخواست برای بهبود وضعیت معیشتی در سایه ممنوعیت رسمی برگزاری تجمعات به دلیل کرونا و هشدارها درباره موج جدید همه‌گیری شرکت کردند.
آن‌طور که خبرگزاری ایسنا از خبرگزاری «یونهاپ» نوشته، معترضان خواستار افزایش حقوق و اتخاذ تدابیری برای منع وقوع سوانح در حین کار شدند. این در حالی است ‌که نگرانی‌ها از شیوع سریع و مجدد کرونا در اثر تجمعات گسترده در اعتراضات افزایش یافته است، آن هم در کشوری که در کنترل شیوع این ویروس موفق بوده است.
گفتنی است، گزارش‌ها حاکی است شیوع ویروس کرونا، اقتصاد و تجارت کره جنوبی به عنوان چهارمین اقتصاد آسیا را وارد بدترین شرایط دست‌کم در ۲۰ سال گذشته کرده است طوری که اقتصاد این کشور حدود سه درصد کوچک‌تر شده است. البته باید توجه داشت که شکاف طبقاتی در این کشور توسعه یافته، پدیده‌ای دیرپا و همزمان با توسعه این کشور است. باید دانست در کنار توسعه سرسام‌آور و حیرت‌انگیز کره جنوبی در 30 سال اخیر، در پایتخت این کشور فاصله طبقاتی بین کارگران و ثروتمندان چنان زیاد است که مردم تنگدست مجبور به اسکان در اتاقک‌های حدود ۲ متری
هستند.
همچنین باید توجه داشت که کره جنوبی نزدیک به ۱۱۰ میلیارد دلار برای مبارزه با کرونا و نجات اقتصاد یا هزینه کرده است و یا قصد دارد هزینه کند. این مبلغ معادل ۷ درصد از رشد تولید ناخالص داخلی این کشور است ولی حتی اگر کرونا پایان یابد، باز هم اقتصاد کره جنوبی از رکود بزرگ نجات نخواهد یافت اقتصادی که قبل از همه گیری هم شاهد ضربات سهمگینی از سوی نبرد تجاری با ژاپن و جنگ اقتصادی چین و آمریکا بود.