kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۱۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰

افتتاح طرح‌های آبرسانی آبفا شیراز

آیین‌ افتتاح طرح‌های آبرسانی شرکت آب و فاضلاب شیراز با حضور استاندار فارس در هفته صرفه‌جویی در مصرف آب برگزار شد.



شیراز - خبرنگار کیهان:

در این مراسم استاندار فارس ابراز داشت: طی سال‌های گذشته استان فارس فراتر از متوسط توسعه‌یافتگی کشور در زمینه تامین و انتقال آب کار کرده است و با تداوم این روند در یک دوره پنج یا شش ساله این استان می‌تواند از میانگین توسعه‌یافتگی کشور بسیار جلوتر باشد.
عنایت‌الله رحیمی آبفای شیراز را از دستگاه‌های پیشرو و ممتاز در سطح استان معرفی کرد و گفت: بیشتر فعالیت‌های شرکت‌های آب و فاضلاب، زیرزمینی است و دیده نمی‌شود.
رحیمی خاطرنشان کرد: سرانه مصرف آب در شیراز 220 لیتر است که در صورت رعایت الگوهای مصرف، با کمترین مشکل تابستان را سپری خواهیم کرد.
استاندار فارس با بیان اینکه در اوج مصرف به حدود 720 هزار مترمکعب آب برای شهر شیراز نیاز داریم، تاکید کرد که با مدیریت مصرف هم در قالب توزیع بهینه در خطوط و رعایت الگوی بهینه مصرف توسط مصرف‌کنندگان مشکل تامین آب مورد نیاز حل خواهد شد. بهمن بهروزی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز در این مراسم اظهار داشت: با الحاق 157 روستا به شرکت آب و فاضلاب شیراز وسعت خدمت‌رسانی آبفا شیراز در کلانشهر شیراز افزایش یافته است.
وی افزود: برای تامین آب در سال جاری اقداماتی انجام شده که حدود 1200 لیتر بر ثانیه به تولید آب افزوده شد اما همچنان با حدود 550 لیتر بر ثانیه کمبود آب در شبانه‌روز مواجه هستیم.
این مقام مسئول اظهار داشت: بهسازی فشار شبکه توزیع آب شامل ایجاد ایستگاه پمپاژ شهرک حافظ، ایستگاه پمپاژ برف‌فروشان و ایستگاه پمپاژ مجتمع‌های مسکن مهر با جمع کل هزینه 86 میلیارد ریال صورت گرفته است.