kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۱۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹

تداوم قطعی برق در قزوین باعث بیکاری

رئیس ‌کل دادگستری استان قزوین گفت: تداوم قطعی برق در استان، زمینه‌ساز بیکاری بیش از ۲۰ هزار کارگر می‌شود و باید پیگیری لازم برای حل این مشکل از مراجع استانی و کشوری به عمل آید.



بیش از ۲۰ هزار کارگر می‌شود

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی با تاکید برحل مشکل نوسانات مستمر برق واحدهای تولیدی، افزود: مدیران شرکت‌ها طی مکاتبه‌ای ورود خسارات ناشی از قطعی برق را بیان کنند تا این معضل را چنانچه از طریق استان حل نشود به استحضار مراجع عالی قوه قضائیه برسانیم و شاهد حل این مشکل باشیم. وی افزود: قطعی برق در منازل و گرمای تابستان را تحمل می‌نماییم، اما نباید برق واحدهای صنعتی دچار نوسان و قطعی شود.
قدرتی گفت: اگر مدیران در این زمینه همکاری داشته باشند و این مشکل مرتفع شود از بیکاری بیش از ۲۰ هزار کارگر در سطح استان استان جلوگیری خواهد شد در غیر این صورت با بیکاری گسترده، زمینه بروز ناهنجاری‌ها و وقوع جرایم، بسیار محتمل خواهد بود. حجت‌الاسلام قدرتی با‌ اشاره به راهکاری مبنی بر اینکه برخی صنایع تا ساعت مشخصی فعالیت دارند و قطعی برق پس از زمان تعطیلی مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد کرد، گفت: باید تعداد شرکت‌هایی که ۲۴ ساعته باید فعال باشند، مشخص شود چون تعطیلی این شرکت‌ها باعث خسارات جبران‌ناپذیری به مالکان و بیکاری کارگران می‌شود پس به هیچ عنوان نباید برق این شرکت‌ها قطع شود. تولیدکنندگان استان با ابراز نارضایتی درخصوص قطعی‌های مستمر برق و تاثیر منفی آن در تولید و بیکار شدن کارگران شاغل خواستار تقسیم عادلانه قطعی برق برای تمام کشور هستند.