kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
در سی‌و‌سومین سالروز جنایت آمریکا؛

شهادتگاه ۲۹۰ مسافر ایرباس در آب‌های خلیج‌فارس گلباران شد

 

شهادتگاه ۲۹۰ مسافر هواپیمای ایرباس که ۱۲ تیر سال ۶۷ از سوی ناو جنگی آمریکا با اصابت ۲ موشک به شهادت رسیدند؛ در سی‌وسومین سالگرد این حادثه دردناک روز شنبه در آب‌های خلیج‌فارس گلباران شد.
در این مراسم که شماری از مسئولان اجرایی هرمزگان و خانواده‌های شهدای این جنایت آمریکا برگزار شد، شرکت‌کنندگان به هنگام گلباران محل شهادت عزیزانشان بار دیگر فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند و این جنایت جنگی و ضد بشری آمریکا را محکوم کردند.
پس از نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران، شرکت‌کنندگان از روی عرشه شناور شهید محمد ناظری با نثار شاخه‌های گل محل شهادت ۲۹۰ مسافر در حوالی «تنگه هرمز و هنگام» در آب‌های استان هرمزگان را به یاد آنان گلباران کردند.
۱۲ تیرماه سال ۶۷ برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی، یکی از دردناک‌ترین حوادث تاریخ انقلاب اسلامی بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو وینسنس متعلق به نیروی دریایی آمریکا صورت گرفت و باعث شهادت ۲۹۸ مسافر آن اعم از مرد و زن، کودک و نوجوان و کهنسال که در میان سرنشینان این هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال و ۵۳ زن
بودند شد.
در جریان این جنایت ضدبشری و آشکار آمریکا که علاوه‌بر مسافران ایرانی، مسافرانی از کشورهای هندوستان، پاکستان، دبی، امارات و یوگسلاوی و ایتالیا حضور داشتند، در آتش سوختند و پیکر ۱۰۰ نفر از این شهدا هیچ‌گاه پیدا نشد و به قعر دریا افتادند.