kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۰۵۹
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
فرمانده انتظامی تهران:

ارتباط الکترونیکی بین کلانتری و دادسراها باعث افزایش سرعت، دقت و سلامت کار می‌شود

فرمانده انتظامی تهران گفت: خوشبختانه بین تمام کلانتری‌ها و دادسرا‌ها ارتباط الکترونیکی برقرار شده است که باعث سرعت، دقت و سلامت کار خواهد شد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی اظهارداشت: در حال حاضر در تمام کلانتری‌ها، پلیس اطفال در دایره اجتماعی کلانتری‌ها فعال شده است و معمولا در این دایره با افراد برخورد قضایی نمی‌شود و کار مشاوره و مددکاری انجام می‌شود.
رحیمی همچنین با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی و دستگاه قضا در حوزه الکترونیک و بهره‌گیری از سامانه‌های مختلف، افزود: خوشبختانه بین تمام کلانتری‌ها و دادسرا‌ها ارتباط الکترونیکی برقرار شده است که باعث سرعت، دقت و سلامت کار خواهد شد. وی ادامه داد: با ارائه این خدمت، دیگر لازم نیست مردم در زمانی که شکایت دارند، به مراکز پلیس یا کلانتری‌ها مراجعه کنند و با این ارتباط الکترونیکی، پلیس نیز بلافاصله گزارش‌ها را به مرکز قضایی ارسال می‌کند. همچنین با این اقدام مردم دیگر لازم نیست، برای دریافت کد ثنا به دفاتر الکترونیک مراجعه کنند و همه این اقدامات در کلانتری‌ها انجام می‌شود.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با ایجاد این زیرساخت‌ها قضات با ارتباط تصویری با کلانتری‌ها متهم را بازجویی می‌کنند و پس از اعلام رأی قاضی متهم برای گذراندن دوره محکومیت تحویل زندان می‌شود.