kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

نبرد جنگنده‌های روسی علیه ناوهای دشمن فرضی همزمان با رزمایش ناتو در دریای سیاه

وزارت دفاع روسیه از تمرین هوایی با مشارکت انواع جنگنده، بمب‌افکن‌های این کشور در دریای سیاه با هدف حفظ آمادگی رزمی خبر داد.


تنش‌ها بین روسیه و آمریکا در دریایی سیاه طی روزهای اخیر و به دنبال انجام رزمایش نظامی از سوی دو طرف، بالا گرفته است. در جدیدترین مورد، دیروز ارتش روسیه‌، از انجام تمرین هوایی در دریای سیاه خبر داد.
به گزارش «رویترز» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور در بحبوحه برگزاری رزمایش ناتو در دریای سیاه،  روز شنبه رزمناوهای دشمن فرضی را در دریای سیاه هدف قرار‌دادند.ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های متعلق به این یگان و منطقه جنوبی  روسیه در این رزمایش هوایی مشارکت داشتند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور تمرین حمله با موشک و بمب علیه کشتی‌های جنگی دشمن فرضی در دریای سیاه را انجام دادند. در این رزمایش جنگنده‌های «سوخو-30»، «سوخو-24»، «سوخو-34» و «سوخو-27» حضور داشتند. این رزمایش درحالی صورت گرفت که رزمایش ناتو موسوم به «نسیم دریا» با مشارکت 5000 نظامی، 30 فروند کشتی رزمی و 40 فروند هواپیمای نظامی در حال برگزاری است. دو ناو موشک‌انداز آمریکا و تفنگداران دریایی این کشور نیز در این رزمایش حضور دارند.
به گزارش فارس، مسکو پیشتر خواستار لغو این رزمایش شده بود و وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که در صورت به خطر افتادن امنیت ملی روسیه، واکنش نشان خواهد داد. مرکز فرماندهی دفاع ملی روسیه اعلام کرد که ناوگان دریای سیاه روسیه  با دقت مراقب تحرکات کشتی‌های جنگی ناتو و سایر کشورهای شرکت‌کننده در رزمایش است.