kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۰۰۴
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷

کرونا ادارات سیستان و بلوچستان را به تعطیلی کشاند

بنابر تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان تمامی ادارات، نهادها و بانک‌های این استان دیروز دوازدهم تیرماه با هدف کاهش تردد و پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل اعلام شد.


از مردم این استان خواسته شده در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.
رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: افزون‌بر ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.
هاشمی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: شهرهای زاهدان، چابهار، ایرانشهر، زابل به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز است.
وی بیان کرد: روزانه افزون‌بر ۲ هزار و ۳۰۰ تست کرونا در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود که حدود ۳۹ درصد آنان مثبت است.
رئیس ‌دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شدت بیماری‌زایی ویروس جهش یافته همراه با تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خوددرمانی سبب افزایش مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان شده است.
وی اظهار داشت: ۶۰ درصد از مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان سن بین ۳۰ تا ۶۰ سال دارند.
وی بیان کرد: در نقطه فوقانی شدیدترین موج همه‌گیری کرونا در سیستان و بلوچستان هستیم.
وی ادامه داد: با وجود اینکه کمبود سرم به صورت کلی در کشور محسوس است اما در بخش‌های بیمارستانی مشکلی نداریم و در بخش سرپایی نیز با هشدار به شرکت‌های تامین‌کننده اقلام دارویی این محدودیت مقطعی برطرف شده است.