kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵

دستگیری پرتقال‌فروش‌های اسکیمری توسط پلیس فتا البرز

سرپرست پلیس فتا البرز اعلام کرد: اعضای باند ۲ نفره که با شیوه فروش صوری پرتقال اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی ۴۸۲ نفر از شهروندان کرده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت: در روزهای پایانی سال ۹۹، تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام داشتند که در حالی که کارت بانکی در اختیار خودشان بوده ‌اما مبالغ قابل توجهی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی آنها برداشت شده است. وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت به صورت اینترنتی نبوده و متهمان به صورت فیزیکی از طریق دستگاه پوز اقدام به خرید طلا در شهرهای کرج و آبادان کرده‌اند که شک ماموران به کپی اطلاعات کارت بانکی مال باختگان از طریق دستگاه اسکیمر به یقین تبدیل شد.
جلیلیان خاطرنشان کرد: کارشناسان در ادامه تحقیقات دریافتند همه مال باختگان در یک بازه زمانی ۱۰ روزه اقدام به خرید پرتقال از یک فروشنده دوره گرد در ابتدای جاده کردان شهرستان ساوجبلاغ کرده‌اند که با شناسایی هویت صاحب دستگاه پوز کاشف به عمل آمد که متهمان پرونده با جعل مدارک هویتی نامبرده اقدام به تهیه دستگاه پوز سیار برای انجام اعمال مجرمانه کرده‌اند.
وی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی پیچیده درنهایت هویت یکی از متهمان را که اقدام به خرید طلا با کارت‌های کپی‌برداری شده کرده بود را شناسایی و سپس مخفیگاه‌اش را در شهرستان آبادان استان خوزستان شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضائی نامبرده را دستگیر و به پلیس فتا البرز منتقل کردند.
جلیلیان اظهار داشت: متهم اعلام کرد که سردسته باند فردی ساکن شهر کرج است که پس از کپی‌برداری از کارت بانکی شهروندان، آنها را برای خرید طلاجات تحویل نامبرده داده است.
وی با ‌اشاره به کشف تعداد زیادی کارت کپی‌برداری شده از مخفیگاه متهم گفت: در ادامه با انجام اقدامات پلیسی هویت سردسته باند که از افراد با سابقه در حوزه اسکیمر است شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در منطقه کمالشهر کرج دستگیر شد.وی افزود: کارشناسان میزان کلاهبرداری صورت گرفته توسط اعضای این باند را حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌کنند.
تلاش برای شناسایی مال باختگان این پرونده ادامه دارد.