kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
تلفات کرونا در هند از 400 هزار نفر عبور کرد!

سازمان جهانی بهداشت: ویروس دلتا سراسر دنیا را فرا می‌گیرد!

همزمان با عبور فوتی‌های کرونا در هند از مرز 400 هزار نفر، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد، ویروس کرونای هندی موسوم به «دلتا»، سراسر دنیا را فرا می‌گیرد.


داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا عصر دیروز، از مرز 183 میلیون و 463 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از سه میلیون و 972 هزار نفر رسیده است. داده‌های این وبگاه نشان می‌دهد که تعداد فوتی‌های کرونا در هند، دیروز از مرز 400 هزار تن گذشت.به گزارش رویترز، نیمی از این فوتی‌ها‌، متعلق به موج دوم کرونا هستند.
در چند ماه گذشته کرونا سیستم بهداشتی این کشور را تحت فشار قرار‌داده است. همچنین، طبق اطلاعات خبرگزاری رویترز، 100 هزار نفر از قربانیان کرونا در این کشور، طی ۳۹ روز گذشته جان خود را از دست داده‌اند.کارشناسان بهداشتی بر این باورند که احتمالا هند به شکل قابل ملاحظه‌ای، آمار مرگ و میر را پایین‌تر اعلام کرده است و شمار واقعی جان باختگان، احتمالا به یک میلیون و یا بالاتر از این تعداد می‌رسد. بر اساس گزارش‌ها، سویه خطرناک کرونای هندی، موسوم به دلتا، در مقابل واکسن مقاومت نشان می‌دهد و با سرعت بالایی منتشر می‌شود. این مسئله، در افزایش مبتلایان و فوتی‌های کرونا در هند موثر بوده است.
هشدار سازمان بهداشت جهانی
از سوی دیگر، در حالی که اروپا گذرنامه سلامت خود را به امید احیای بخش گردشگری راه‌اندازی کرده است‏، سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه در مورد خطر موج جدید همه گیری گونه جهش یافته ویروس کرونا موسوم به «دلتا» در اروپا هشدار داد. این در حالی است که موارد ابتلا در آفریقا با سرعتی نگران‌کننده رو به افزایش است. آسیا نیز از خطر افزایش موارد ابتلا به دلتا ویروس در امان نیست. بنگلادش از روز پنجشنبه تحت قرنطینه قرار گرفت و از روز شنبه نیز قرار است محدودیت‌هایی در‌اندونزی اعمال شود. بر اساس این گزارش‌، در حالی که به نظر می‌رسید بسیاری از کشور‌های اروپایی در انتهای مسیر قرار دارند و به تدریج محدودیت‌های کرونایی را لغو می‌کنند‏، دفتر سازمان جهانی بهداشت در اروپا اعلام کرد، شمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ در این قاره، که ۵۳ کشور دارد، طی هفته گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است. علت این افزایش نیز کاهش محدودیت‌های کرونایی‏، افزایش سفر‌ها و تجمعات اعلام شده است. «هانس کلوگه»‌، مدیر منطقه‌ای سازمان‌جهانی بهداشت در اروپا گفت، با توجه به افزایش شیوع گونه جدید نگران‌کننده دلتا، شرایط در قاره‌ای که میلیون‌ها نفر هنوز واکسینه نشده‌اند، به سرعت در حال تغییر است. وی هشدار داد: «موج جدیدی در اروپا وجود خواهد داشت‏، مگر آنکه همچنان به مقررات بهداشتی پایبند باشیم. انتظار می‌رود که گونه بسیار مسری دلتا تا ماه اوت‏، در اروپا غالب شود.» با این حال‏، سازمان داروی اروپا با اعلام اینکه ظاهرا تزریق دو دوز واکسن کووید-۱۹ می‌تواند در برابر این‌گونه مصونیت ایجاد کند،‌اندکی به کشور‌ها اطمینان قلب داد.