kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۹۱۳
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷

عملیات اجرایی ۲ طرح فولادی در رامهرمزآغاز شد

عملیات اجرایی ۲ طرح فولادی در شهرستان رامهرمز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین کلنگ‌زنی این ۲ پروژه در شهرستان رامهرمز که با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور امروز به دنبال توسعه بخش معدن و صنعت با هدف توسعه پایدار و ‌اشتغالزایی در کشور است.
وجیه‌اله جعفری درخصوص طرح تام گفت: این طرح با هدف تامین منابع شرکت‌های توسعه‌گرا در حال انجام است و در این راستا با چند بانک جهت تامین نقدینگی موافقت‌هایی انجام شده است.
وی افزود: ۲ رقم ۱۲۰ هزار میلیارد ریال و ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای این شرکت‌ها تامین مالی شده و برنامه داریم که این رقم را به ۵۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.
جعفری با ‌اشاره به طرح فولاد پاسارگاد صبا که کلنگ‌زنی شد، بیان کرد: تولید ۱۲ میلیون تن ورق گرم ظرفیت تولید استان است که هشت میلیون تن تولید این کالا انجام می‌شود و این شرکت در تولید این کالا فعالیت خواهد کرد.
وی همچنین با‌اشاره به طرح دوم به نام فولاد فاخر اکسین که کلنگ‌زنی شد، ادامه داد: فروسیلیکو منگنز در این شرکت تولید خواهد شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ظرفیت تولید این کالا در کشور را ۸۵ هزار تن اعلام و بیان کرد: ۵۰ هزار تن تولید و وارد چرخه می‌شود این در حالی است که ۸۵ هزار تن نیاز مصرف کشور است.
پروژه شرکت فولاد پاسارگاد صبا در تولید ورق فولادی یک میلیون تن فعال خواهد بود، سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده بالغ بر ۱۱ هزار و ۹۵ میلیارد ریال است.با راه‌اندازی این شرکت ۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌شود و با توجه به پتانسیل و سابقه خوزستان در تولید فولاد در بحث صادرات و ترانزیت محصول این شرکت ارزیابی‌های لازم انجام می‌شود.طرح دیگر شرکت کوشا فولاد فاخر اکسین است این شرکت در تولید فرو سیلیکو منگنز ۱۰ هزار تن و فرومنگنز ۱۵ هزار تن فعالیت خواهد داشت و۵۰۳ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این شرکت پیش‌بینی شده و در مساحت سه هکتار ساخته خواهد شد.
در این طرح برای ۶۳ نفر فرصت شغلی ارزیابی شده است.