kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۹۰۹
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
معاون نوسازی مدارس کشور:

خیران ۴۴ هزار کلاس درس ناتمام را در کشور تکمیل کردند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: خیران ۴۴ هزار کلاس درس ناتمام را در کشور طی یک سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان تکمیل کردند و در سال ۱۴۰۰ نیاز به گسترش سطح این مشارکت داریم.

فاطمه مهاجرانی در استان البرز اظهار داشت: حدود ۳۰ هزار خیر در کشور وجود دارند که تاکنون ۱۳۵ هزار کلاس درس را تحویل داده‌اند.
وی بیان داشت: باید مدت زمان بین امضای تفاهمنامه خیرین تا زمانی که پروژه‌های آموزشی به بهره‌برداری می‌رسد را به حداقل برسانیم.
مهاجرانی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۹ درصد مدارس کشور توسط خیران مدرسه‌ساز ساخته شده است، اضافه کرد: در امر مدرسه‌سازی در مناطق شهری ۵۰ درصد اعتبارات از محل مشارکت خیران و ۵۰ درصد از اعتبارات دولتی تامین می‌شود و این رقم در روستاها ۳۰ درصد با مشارکت خیرین و ۷۰ درصد از اعتبارات دولتی است.
وی ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز در تامین و توسعه فضاهای آموزشی در استان‌ها و به ویژه در مناطق کمتر‌ برخوردار نقش مهمی به عهده دارند.
مهاجرانی با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، تاکید کرد: سازمان نوسازی مدارس به همین منظور طرح‌هایی مانند مکان‌یابی و طرح آجر به آجر را در جهت جذب و ساماندهی خیران در دستور کار دارد و تا‌کنون نیز کمک‌های خوبی در قالب این طرح جمع‌آوری شده است.