kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۹۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵

آبادان در ردیف گرم‌ترین شهر‌های جهان قرار گرفت

مدیرکل هواشناسی خوزستان: دمای هوا در آبادان شبانه‌روز جمعه از ۵۱ درجه هم عبور کرد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان، محمد سبزه‌زاری با بیان اینکه این وضعیت آبادان را در ردیف ۵ شهر اول جهان از نظر گرمای هوا قرار داده است گفت: دمای هوا در ۱۴شهر و نقطه خوزستان در شبانه‌روز جمعه از ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر عبور کرد.
بر همین اساس دمای هوا در طی شبانه‌روز جمعه در آبادان به ۵۱.۷ درجه رسید.
وی افزود: بدین ترتیب با ثبت دما‌های نقطه‌ای دیگر خوزستان در کشاورزی اهواز با ۵۱.۴ درجه بالای صفر ثبت شد و پس از آن امیدیه ۵۱.۳، گتوند و شوش با ۵۱.۲، بستان ۵۱.۱، رامهرمز و آغاجاری ۵۱، شوشتر ۵۰.۸، هندیجان ۵۰.۷، ماهشهر ۵۰.۶، اهواز ۵۰.۴، شادگان و صفی آباد دزفول ۵۰.۲ درجه گرم‌ترین شهر‌های خوزستان بودند.
سبزه‌زاری علت افزایش دما در استان و مناطق جنوبی کشور را تقویت سامانه جنب حاره‌ای و متعاقب آن استقرار هوای بسیار گرم در منطقه عنوان و خاطرنشان کرد: این وضعیت با شدت و ضعف در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.
بیشترین میزان رطوبت (شرجی) در هندیجان با ۹۴درصد، شادگان ۸۸ درصد، ماهشهر ۸۶درصد، اهواز ۷۵ درصد بوده است.
هفته گذشته بیشتر ساکنان مناطق خوزستان به بویژه مناطق ساحلی و غربی هوای بسیار گرم و طاقت فرسایی را تحمل کردند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با پیش‌بینی وزش باد‌های متوسط تا شدید از بعدازظهر روز شنبه ۱۲ تیر تا اواخر روز جمعه ۱۸ تیر نسبت به وزش باد‌های متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و برخاستن گرد و خاک محلی و موقتی در مناطق غربی، جنوبی، جنوب غربی و بعضا مرکزی استان هشدار سطح زرد صادر کرد.