kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۹۰۰
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی



اعتراض مردم کانادا به کشف گورها

محمدحسین صادقی با انتشار این تصویر نوشت: «پایین کشیدنِ مجسمه ملکه الیزابت دوم و ملکه ویکتوریا در کانادا در اعتراض به تبعیض و نژادپرستی علیه بومیان(پس از کشف حدود ۱۵۰۰ گور بی‌نام و نشان متعلق به بومیان کانادایی).»
کانادا یعنی کور خود و بینای دنیا
مجتبی روحی زاده: «سومین گور دسته جمعی در کانادا که اکثر قربانیان کودکان میباشند کشف شد. اینها همونهایی‌اند که برای کشته شدن یک زن در سال ۸۸ که اونم معلوم شد کار خودشون بوده قطعنامه تصویب کردن و برای سقوط هواپیمای اوکراینی عزاداری کردند اما در مقابل این جنایت‌ها انگار زبونشونو قورت دادن و لال شدن!!»
نظام حافظه محور تا به کی؟
الهام اکبری: «این ایام استاد و دانشجو نگران از قطعی اینترنتند. اگر بجای ارزیابی پایانی دنبال ارزشیابی تکوینی بودیم، امتحان پایان ترم معنی نداشت. چرا درقرن ۲۱ نظام آموزشی ما درپی بررسی عملکرد حافظه است؟ بجای اهمیت دادن به انتقال اطلاعات باید دانشجویان را به سمت درک و حل مسائل از راه مشارکت پیش برد.»
توصیه‌ای به رئیس‌جدید عدلیه
روح اله سلگی: «هنر آیت‌الله رئیسی، در قوه قضائیه جمع کردنِ نقیضین بود، کسب محبوبیت برای خود و نظام در قوه قاهره جمهوری اسلامی کاریست بس دشوار. قوه‌ای که به سبب ماهیتش همواره یک طرفِ دعوا ناراضی از محکمه بر می‌گردد. از این حیث کار آقای محسنی‌اژه‌ای مشکل است. اخلاص می‌تواند این دشواری را تسهیل کند.»