kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۸۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲

تخلیه کامل یک شهر در پی آتش سوزی گسترده جنگلی

گرمای بی‌سابقه و آتش سوزی‌های گسترده ناشی از آن در جنگل‌های استان بریتیش کلمبیا در غرب کانادا و شمال آمریکا، بسیاری از ساکنین این منطقه را آواره کرده است.


به گزارش خبرگزاری ایرنا، به نقل از رویترز، مقامات کانادایی از وقوع آتش سوزی گسترده در منطقه لایتون واقع در غرب این کشور خبر داده و اعلام کردند تمام هزار ساکن محلی و روستایی در این منطقه و اطراف آن تخلیه شده‌اند. 
آتش سوزی در جنگل‌های اطراف ظرف مدت ۱۵ دقیقه به این روستا رسیده و ساکنین را غافلگیر کرده است. 
فرماندار منطقه لایتون گفت: وضعیت بسیار بحرانی است. تمام مناطق جنگلی و مسکونی در آتش می‌سوزند. من هیچ وقت چنین صحنه‌ای ندیده بودم. دستور تخلیه ساکنان لایتون و روستاهای اطراف صادر شده است. 
مقامات آتش‌نشانی لایتون اعلام کردند: تاکنون یک زن و شوهر سال خورده جان خود را از دست داده‌اند و از سرنوشت تعدادی از ساکنین نیز خبری نیست. ۹۰ درصد خانه‌ها و زیرساخت‌های روستاها در آتش نابود شده‌اند. 
«براد ویس» یک عضو پارلمان کانادا گفت: آتش سوزی همچنین به نیروگاه‌های آبی منطقه و مسیرهای ارتباطی آسیب گسترده‌ای زده است و دسترسی به مناطق تحت تاثیر آتش را محدود کرده است. در یک روز گذشته ۶۲ آتش سوزی جدید در منطقه اتفاق افتاده است. 
وقوع آتش سوزی در غرب کانادا به علت افزایش دمای هوا رخ داده که در طول سه روز گذشته به صورت کم سابقه‌ای به بالاترین میزان خود رسیده است.  پیشتر در روز سه‌شنبه مقامات کانادا اعلام کرده بودند که به دلیل گرمای بی‌سابقه ۴۹.۵ درجه‌ سانتی‌گراد در این کشور تاکنون صدها نفر در شهر ونکوور و کل استان بریتیش کلمبیا جان خود را از دست داده و آتش‌سوزی‌هایی رخ داده است.