kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۸۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸

بنزین در آمریکا دوباره گران شد

 


یک شبکه تلویزیونی آمریکا از افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین در این کشور خبرداد و اعلام کرد، این افزایش قیمت، طی هفت سال گذشته تا کنون، بی‌سابقه بوده است.
یکشنبه19 اردیبهشت رسانه‌های آمریکایی از وقوع یک حمله گسترده سایبری به بزرگ‌ترین شرکت خط لوله انتقال سوخت این کشور خبر دادند. به دنبال حمله مذکور، انتقال سوخت از طریق این خط لوله عملا متوقف و دولت «جو بایدن» مجبور شد در ۱۷ ایالت و منطقه واشنگتن، «وضعیت اضطراری» و «فوق‌العاده» اعلام کند.همزمان، رسانه‌ها از افزایش قیمت بنزین در این کشور به دلیل همین حمله سایبری خبر دادند. اما دیروز رسانه‌های آمریکایی از افزایش دوباره قیمت بنزین در این کشور خبر دادند؛ افزایشی که در طول هفت سال گذشته در این کشور، بی‌سابقه بوده است.
شبکه تلویزیونی «سی ان ان» در همین رابطه، گزارش داد: قیمت بنزین در ژوئیه(تیر) امسال به بالاترین میزان در طول هفت سال اخیر رسیده است. علاوه‌بر آن، کمبود بنزین در آمریکا باعث شده است که دسترسی شهروندان به بنزین‌، با دشوار‌ی‌های زیادی همراه شود. این گزارش می‌افزاید: بخش توزیع و انتقال بنزین به پمپ بنزین‌ها در مناطق مختلف آمریکا با مشکل کمبود نیروی کار و همچنین، کمبود کامیون مواجه شده و همین، بر روند عرضه تاثیر گذاشته است.
سی ان ان نوشت: مشکلات و موانع موجود در زمینه انتقال بنزین از پالایشگاه‌ها به پمپ بنزین‌ها، از مدتی قبل در آمریکا شروع شده و این موضوع باعث شده است که در اکثر مناطق آمریکا شاهد کمبود بنزین در پمپ بنزین‌ها باشیم. برخلاف گذشته، اکنون بنزین موردنیاز مراکز توزیع، به شکل مرتب تامین نمی‌شود. «یواس نیوز» نیز طی گزارشی درباره علت افزایش قیمت بنزین در آمریکا نوشت، در شرایطی که اقتصاد آمریکا به سرعت از بیماری همه‌گیر ویروس کرونا بهبود می‌یابد‌، تقاضا برای سوخت در حال افزایش است و قیمت‌ها را به سطحی رسانده که از سال 2014 تا کنون دیده نشده است.
شکاف عمیق
خبر دیگر از آمریکا اینکه، رئیس‌جمهور این کشور بار دیگر به وجود شکاف عمیق در آمریکا اذعان کرد. بایدن طی یک سخنرانی، در این باره گفت:در رابطه با موضوعات زیادی در آمریکا دچار شکاف عمیق هستیم. زمانی که من پنج ماه پیش مراسم تحلیف خود را به جای آوردم، تمام تلاش خود را برای متحد کردن آمریکا به کار گرفتم. من مشکل بودن این موضوع را قبول دارم. به نظرم، برخی از دوستانم در رسانه‌ها می‌گویند که این امر، غیر ممکن است. ما در رابطه با موضوعات زیادی، دچار شکاف هستیم.
رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به ساختار خراب زیر ساخت‌های کشورش گفت: از هر پنج مایل بزرگراه و جاده در آمریکا، وضعیت یک مایل آن خراب است. البته، وضع برخی از ایالت‌ها به مراتب از این هم بدتر است. از عمر حدود ۵۰ درصد پل‌های ما، بیش از ۵۰ سال گذشته است. از نظر مهندسان بیش از 1000 پل در ویسکانسین دچار مشکلات ساختاری هستند... حالا ببینید که در سراسر کشور وضع چگونه است. بیشتر پل‌های آمریکا به تعمیر و باز‌‌سازی نیاز دارند. عبور کامیون از روی بیش از ۶۰۰ پل در ویسکانسین ممنوع است.رئیس‌جمهور آمریکا گفت: اجازه بدهید که شفاف باشیم. کار‌های زیادی برای انجام مانده است. من همچنان به مبارزه خود ادامه می‌دهم. من به تعامل با کنگره برای تصویب طرح اقتصادی خود متعهد هستم.
دستگیری یک میلیون مهاجر
سی ان ان در گزارش دیگری، از دستگیری بیش از یک میلیون مهاجر در مرزهای آمریکا از اکتبر سال گذشته میلادی(مهر 99) تا کنون خبر داده است. این شبکه خبری ضمن اعلام خبر فوق، نوشت، این رقم نشان می‌دهد بحران مرزی فعلی آمریکا، در حالی که هنوز سه ماه به پایان سال مالی باقی مانده، شدتی بیشتر از اکتبر ۲۰۱۹(مهر 98) پیدا کرده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر، این رسانه نوشت، نهادهای آمریکایی هنوز آمارهای مربوط به دستگیری‌های انجام‌شده در ماه ژوئن(خرداد) را منتشر نکرده‌اند اما آنها می‌گویند با محاسبه این آمارها، شمار مهاجران دستگیرشده مرز یک میلیون نفر را رد خواهد کرد.
خبرگزاری رویترز هم روز سه شنبه گزارش داده بود، آمارهای اولیه‌ای که در اختیار این رسانه قرار گرفته است، نشان می‌دهد که مسئولان آمریکایی بیش از یک میلیون نفر از مهاجران غیرقانونی را دستگیر کرده‌اند.این خبرگزاری نوشته بود چنانچه دستگیری‌ها به همین منوال ادامه پیدا کنند شمار افراد دستگیرشده تا پایان سال جاری‌، به بالاترین رقم از سال ۲۰۰۰ خواهد رسید. مسئولان آمریکایی در آن سال، نزدیک به یک میلیون و 700 هزار مهاجر را بازداشت کرده بودند.