kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۸۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸

تزریق 3 میلیارد دوز واکسن‌کرونا در کشورهای مختلف جهان

 


یک شبکه تلویزیونی فرانسوی از تزریق بیش از 3 میلیارد دوز واکسن در کشورهای جهان خبر داد و افزود که یک سوم این تزریق‌ها، مربوط به چین است.
تلاش برای پایان دادن به همه گیری کرونا و بازگشت به زندگی عادی در سراسر جهان ادامه دارد و بنا بر گزارش «فرانس 24»، تاکنون سه میلیارد دوز واکسن کرونا در سراسر جهان تزریق شده‌، که یک سوم آن مربوط به چین است. بر اساس این گزارش، چین از پنج میلیون دوز تزریق واکسن در روز در ماه آوریل(فروردین )، حالا به ۱۸ میلیون دوز تزریق روزانه رسیده است. البته، روز 18 ژوئن(28 خرداد)، این کشور رکورد ۲۳ میلیون دوز واکسن تزریقی را ثبت کرده بود. این بدان معناست که اگر فرانسه هم همین میزان تزریق داشته باشد، سراسر این کشور طی سه روز واکسینه خواهد شد.
گزارش مذکور می‌افزاید، این یک موفقیت لجستیکی در توزیع واکسن هم محسوب می‌شود.اما آنچه مردم را تشویق کرده است که طی هفته‌های گذشته به طور گسترده واکسن بزنند‌، ظهور کانون‌های جدید ویروس کرونا در این کشور است. چین قصد دارد دست کم ۸۰ درصد جمعیت این کشور را واکسینه کند که به معنای تزریق دو میلیارد دوز است. تاکنون یک میلیارد و دویست میلیون نفر در چین نخستین دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، که برابر با ۴۰ درصد واکسن‌های تزریق شده در جهان است.
 برکناری چند مقام در کره شمالی
خبر دیگر مربوط به کرونا اینکه، رهبر کره شمالی ضمن انتقاد تند از مقامات این کشور به‌خاطر کوتاهی در مبارزه علیه ویروس کرونا، شماری از این مقامات را برکنار و عده دیگری را جایگزین کرد. به نوشته روزنامه چینی «ساوث چاینا مورنینگ پست» به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم در نشست دفتر سیاسی حزب کارگران متذکر شد، کوتاهی در مقابله با ویروس کرونا، «بحرانی بزرگ» را برای این کشور و مردم آن رقم زده است.رهبر کره شمالی افزود: «بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی مقامات ارشد، از عوامل مهمی هستند که مانع از اجرای وظایف خطیر کشور شده‌اند».این روزنامه به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت، در این نشست، برکناری شماری از مقامات کره شمالی اعلام و شمار دیگری جایگزین آنها شدند. اما از ارتباط میان این برکناری‌ها با نحوه مدیریت ویروس کرونا، جزئیات بیشتری را ارائه نکرد.کره شمالی از زمان گزارش اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان، تمامی مرزهای خود را بسته و تدابیری جدی برای مقابله با این بیماری به کار گرفته است.