kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
آمریکا

آشفتگی در مدیریت بحران ریزش ساختمان


با گذشت چند روز از فروریختن ساختمان مسکونی ۱۲ طبقه‌ای در شهر میامی فلوریدا همچنان مقامات آمریکایی در مدیریت این بحران ناتوان بوده‌اند.
به گزارش خبرگزاري صداوسيما، در حالی که عملیات امداد و جست‌وجو در حادثه فرو ریختن ساختمان مسکونی در شهرک «سِرف‌ساید» (Surfside) واقع در حومه میامی در ایالت فلوریدای آمریکا به حدود یک هفته رسیده است، مقامات آمریکایی در مدیریت این بحران ناتوان بوده و فقط توانسته‌اند ۱۲ جسد را از مجموع ۱۵۲ مفقودی از زیر آوار خارج کنند و ۱۴۰ تن دیگر نیز همچنان مفقود هستند. این در حالی است که امید‌ها درباره زنده پیدا کردن افراد دیگر رنگ باخته است.
«دانیلا لوین کاوا» شهردار ناحیه میامی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد جسد دوازدهمین قربانی این فاجعه روز سه شنبه پیدا شد.
این حادثه ممکن است به مرگبارترین سانحه نقص سازه‌ای در تاریخ آمریکا تبدیل شود.
شبکه خبری‌ای بی‌سی در گزارشی اعلام کرد، چند روز بعد از فروریختن یک مجتمع ساختمانی در فلوریدای آمریکا، خانواده‌ها و نزدیکان افراد ناپدید شده در این حادثه منتظر دریافت اطلاعاتی درباره عزیزان خود هستند. با گذشت ساعت‌ها و روز‌ها از آن حادثه، انتظار و امید این افراد در حال تبدیل شدن به خشم و نارضایتی است.
دولت جو بایدن به رغم اعلام وضعیت اضطراری در فلوریدا هنوز نتوانسته در مشخص کردن علت فروریختن بخشی از ساختمان کاندو اظهار نظر دقیقی انجام دهد و کارشناسان مهندسی و معماری اعلام کرده‌اند ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا آنچه را که باعث فروریختن این ساختمان شده است را متوجه شوند. با فروریختن ساختمان کاندو در روز پنجشنبه گذشته رئیس‌جمهوری آمریکا با تایید اعلام وضعیت اضطراری در فلوریدا اعزام کمک‌های فدرال را برای تکمیل اقدامات واکنش ایالتی و محلی دستور داد. در همین رابطه کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: صدور مجوز توسط رئیس‌جمهوری آمریکا به وزارت امنیت داخلی، آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA) اجازه می‌دهد تا همه تلاش‌های امدادرسانی برای رفع بحران را انجام دهند. تا کنون علت سقوط یکباره ساختمان مسکونی ۱۲ طبقه که ۴۰ سال پیش ساخته شده بود مشخص نشده است. مقامات محلی می‌گویند که ساختمان پیش از فروریختن در حال تعمیر سقف بوده است.