kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۸۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
توانیر:

مصرف برق را کاهش دهید تا خاموشی نداشته باشید

 


در پی افزایش گرمای هوا در نقاط مختلف کشور و به تبع آن افزایش مصرف برق، شرکت توانیر با صدور اطلاعیه‌ای از همه مردم خواست با کاهش مصرف برق از قطع آن جلوگیری کنند.
در متن این اطلاعیه آمده است: «سامانه هوای گرم، اکثر نقاط کشور را فراگرفته و مصرف برق شدیدا افزایش یافته است. همزمانی این موضوع با برگزاری کنکور سراسری، همراهی و صرفه‌جویی مشترکان گرامی در سراسر کشور را می‌طلبد.
در حال حاضر بیش از 3 هزار اکیپ عملیاتی آماده خدمت‌رسانی به مراکز برگزاری آزمون هستند و از همه هموطنان گرانقدر تقاضا داریم برای ایجاد آرامش فرزندانمان در این شرایط نسبت به کاهش مصرف خود اقدام تا از قطع برق جلوگیری گردد.»
در بخش پایانی این اطلاعیه درخصوص راهکارهای ساده کاهش مصرف برق اعلام شده که کاهش مصرف بارهای سرمایشی از جمله تنظیم کولرهای گازی روی 25 درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی، کاهش روشنایی غیرضروری و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات 12 تا 18 از راهکارهای ساده کاهش مصرف برق هستند.
هشدار
درباره شرایط حساس شبکه برق
در همین حال‌، مدیرعامل شرکت توانیر هم گفت: برای جلوگیری از بروز خاموشی گسترده، باید موضوعات مدیریت مصرف به‌خصوص مدیریت مصرف در صنایع، کشاورزی و بخش‌های تجاری و اداری با جدیت بیشتری اعمال شود.
به گزارش تسنیم، محمدحسن متولی‌زاده، در نشستی که به صورت اضطراری در مرکز پایش صنعت برق برگزار شد، اظهار داشت: اکنون در شرایط حاد مصرف هستیم، یعنی واقعا هیچ جایی برای انحراف از برنامه‌های مدیریت بار وجود ندارد. متولی‌زاده با بیان اینکه «امکان پوشش ریسک در شبکه بسیار سخت است»، گفت: اگر نتوانیم شبکه را در این مدت مدیریت کنیم، نتیجه تمام تلاش‌های صورت گرفته از بین خواهد رفت. وی افزود: برای جلوگیری از بروز خاموشی گسترده، باید موضوعات مدیریت مصرف به‌خصوص مدیریت مصرف در صنایع، کشاورزی و بخش‌های تجاری و اداری با جدیت بیشتری اعمال شود.
مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه «اکنون هم که شاهد برگزاری کنکور هستیم، شرایط بسیار حساسی را در پیش داریم»، گفت: در حال حاضر شرایط اضطرار مصرف برق کشور و سقف مجاز سهمیه مصرف به تمامی استان‌ها اعلام شده و با همکاری استانداران و تمامی ارکان صنعت برق در استان، رعایت این سقف ‌به دلیل محدودیت‌های موجود الزامی است و تنها خاموشی به استانی اعمال می‌شود که از سقف حداکثری تعیین شده عبور کنند.