kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۸۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷

سجادی: ملی‌پوش المپیکی کاراته به احتمال زیاد محروم می‌شود

 

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: ملی‌پوش المپیکی کاراته به احتمال زیاد محروم می‌شود و امکان جایگزین کردن فردی دیگر وجود ندارد.
نصرالله سجادی در حاشیه مراسم اختتامیه شعر و ترانه ایران در مورد شیوه‌نامه‌های حضور در بازی‌های المپیک بیان کرد: شیوه‌نامه‌ها بر این اساس است که ۹۶ ساعت و ۷۲ ساعت قبل از پرواز باید تست pcr گرفته شود و همراه کاروان باشد. همچنین به محض ورود به توکیو در فرودگاه تست می‌گیرند اگر تست کرونای فردی مثبت باشد، ۱۵ روز قرنطینه دارد و فرد نمی‌تواند در مسابقات باشد. ورزشکاران المپیکی تحت کنترل و اردوها در قرنطینه هستند. در آخرین جلسه کادر سرپرستی هم تصمیم گرفتیم ۱۰ روز قبل از اعزام از ورزشکاران تست بگیریم.
سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در مورد محرومیت ملی‌پوش المپیکی کاراته ایران به دلیل دوپینگ و اینکه آیا امکان جایگزینی ورزشکار دیگری وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: ورزشکار ما به احتمال زیاد محرومیت دارد و چون سهمیه به نام ورزشکار است بنابراین نمی‌توانیم فرد دیگری را جایگزین کنیم. او در مورد احتمال افزایش سهمیه‌های ایران در المپیک توکیو گفت: احتمالا بتوانیم یک سهمیه دیگر بگیریم.