kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
با افتتاح مرکز واکسیناسیون «محله کردستان»

تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در تهران به ۷۸ مرکز رسید

 

فرمانده مدیریت مقابله با کرونا پایتخت در مراسم افتتاح مرکز واکسیناسیون «محله کردستان» گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن در تهران تزریق شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی، صبح دیروز در مراسم افتتاح مرکز تجمیعی واکسیناسیون در محله کردستان اظهار داشت: به دلیل اختلال ۱۰ تا ۱۴ روزه در تامین دُز دوم واکسن کرونا در تهران شاهد ازدحام در مراکز واکسیناسیون بودیم.
زالی با بیان اینکه برخی از مردم به اشتباه تصور می‌کردند، سهمیه واکسن آنها می‌سوزد، افزود: تمام افراد بالای ۷۰ سال و سایر افراد در اولویت که فاز دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند، سهمیه آنها محفوظ است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۸ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در تهران راه‌اندازی شده است و طبق آمار ۲۵ درصد از مراکز تجمیعی واکسن در تهران وجود دارد.
فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در تهران بیان داشت: با افزایش و افتتاح مراکز تجمیعی واکسیناسیون جدید به دنبال جلوگیری از ازدحام هستیم. برنامه ما این است که مراکز تجمیعی را خارج از خانه بهداشت قرار دهیم تا کار‌های روتین مراکز بهداشتی، طبق برنامه انجام شود و واکسیناسیون عمومی دچار اختلال نشود.
زالی گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن در تهران تزریق شده است؛ در تلاشیم تا این روند در روز‌های آینده با سرعت بیشتری انجام شود.
به گفته وی، ارسال پیامک به واجدان شرایط فعال است و نوبت‌دهی براساس ارسال همین پیامک انجام می‌شود.
افزایش ۳۵ درصدی تست PCR در تهران
فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در تهران یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۷۶.۸ درصد مردم تهرانی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و طبق آمار بالاترین درصد رعایت استفاده از ماسک کشور مربوط به تهران است.
زالی ادامه داد: با توجه به بروز امواج بیماری کرونا در کشور، انجام آزمایشات حدود ۳۵ درصد در استان تهران افزایش یافته است.
وی با اشاره به راه‌اندازی هشتادمین مرکز تجمیعی واکسن کرونا در باغ موزه دفاع مقدس گفت: با راه‌اندازی این مراکز دیگر نگرانی درخصوص فراهم کردن مکان برای واکسیناسیون تجمیعی، نخواهیم داشت.
فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در تهران افزود: تا دیروز صبح 4/7 درصد جمعیت استان تهران واکسینه شده‌اند که نسبت به نرم 2/6 درصد کشور، آمار خوبی در کلانشهر تهران محسوب می‌شود.
زالی اظهارداشت: واکسن سینوفارم در تهران تامین شده است. دز دوم ما واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک وی است که اکثر افراد در تهران دز دوم واکسن اسپوتنیک را دریافت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه برای بیماران خاص چهار بیمارستان برای تزریق واکسن درنظر گرفته شده است، گفت: اگر مرکز تجمیعی تعطیل شده است بیشتر به دلیل ایجاد اختلال‌های ترافیکی بوده است، به همین منظور بلافاصله مرکز جایگزین دیگری راه‌اندازی شد.