kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۷۷۹
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱

ویروس دلتا تمام 50 ایالت آمریکا را آلوده کرد

شبکه تلویزیونی «سی بی‌اس نیوز» در گزارشی اعلام کرد سویه جدید و خطرناک کرونا موسوم به دلتا که برای اولین بار در هند شیوع پیدا کرد تقریباً هر 50 ایالت آمریکا را آلوده کرده است.

داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا عصر دیروز از مرز 182 میلیون و 261 هزار نفر فراتر رفت و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 3 میلیون و 947 هزار نفر رسید. بر اساس داده‌های این وبگاه آمریکا با 34 میلیون و 511 هزار مبتلا و 619 هزار فوتی همچنان بدترین وضعیت را در بین کشورهای جهان دارد. از سوی دیگر شیوع گسترده گونه جدید ویروس کرونا موسوم به دلتا در سراسر آمریکا نگرانی‌ها را بخصوص در مناطق جنوبی این کشور تشدید کرده است.«سی بی‌اس نیوز» در گزارشی در همین زمینه از شیوع گونه دلتا در تقریباً همه ۵۰ ایالت آمریکا خبر داد. این گزارش می‌افزاید: این ویروس از حدود دو ماه قبل وارد این کشور شده است و اکنون در همه مناطق آمریکا بجز داکوتای جنوبی مشاهده شده است. میزان بستری بیماران کرونایی در تعداد زیادی از ایالت‌های آمریکا بار دیگر افزایش یافته است.
هشدار صندوق بین‌المللی پول 
خبر دیگر از کرونا اینکه مدیرکل صندوق بین‌المللی پول هشدار داد کشور‌های توسعه یافته باید تحویل ۲۵۰ میلیون دوز واکسن به کشور‌های آفریقایی را تا ماه سپتامبر (شهریور ) در دستور کار قرار دهند.  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری رویترز، مدیرکل صندوق بین‌المللی پول روز دوشنبه هشدار داد تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در روز‌های آینده در آفریقا به سطوح بی‌سابقه‌ای خواهد رسید. وی تشدید تلاش‌ها را برای مقابله با موج‌های همه گیری در این قاره خواستار شد. صندوق بین‌المللی پول بار‌ها از کشور‌های توسعه یافته خواسته است سریعتر ذخایر واکسن خود را از طریق سازوکار کوواکس سازمان جهانی بهداشت در بین کشور‌هایی که به آنها نیاز دارند، توزیع کنند.