kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱

تخریب خانه‌های فلسطینیان این بار در سلوان /حماس: همه گزینه‌ها روی میز است

نظامیان و خودروهای رژیم صهیونیستی پس از پایان مهلت داده شده برای تخریب منازل فلسطینی، به محله قدیمی سلوان در قدس یورش بردند و درگیری‌هایی در آن رخ داد. همزمان حماس هشداره داده که همه گزینه‌ها روی میز است.

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح دیروز پس از پایان مهلتی که به فلسطینی‌ها در محله سِلوان داده بودند به این منطقه یورش بردند. بر اساس گزارش وبسایت خبری «شهاب» فلسطین، حدود 40 خودروی پلیس و بولدوزر رژیم صهیونیستی وارد «حی البستان» در سلوان شدند و این منطقه را محاصره کردند. رژیم صهیونیستی پیش‌تر به خانواده‌های فلسطینی ساکن در حی البستان ۲۱ روز مهلت داده بود تا خانه‌هایشان را به دست خود تخریب کنند در غیر این صورت باید هزینه تخریب را بدهند و جریمه نیز می‌شوند.
بهانه رژیم صهیونیستی برای تخریب منازل فلسطینی‌ها در این منطقه، طبق معمول ساخت و ساز بدون مجوز است. نظامیان رژیم صهیونیستی همزمان با آغاز کار برای تخریب یک منطقه تجاری در حی البستان، شروع به ضرب و شتم معترضان فلسطینی کردند و شبکه «الجزیره» از زخمی شدن عکاس خود در این میان خبر داد. هلا‌ل‌احمر فلسطینی از زخمی شدن ۱۳ فلسطینی در این درگیری‌ها خبر داد. همزمان با یورش صهیونیست‌ها، بلندگوهای مساجد قدس از فلسطینی‌ها درخواست کمک کردند تا در مقابل تخریب منازل بایستند.
نظامیان رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن فلسطینی‌های معترض از بمب صوتی و دودزا استفاده کردند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار‌دادند. اراضی شهر قدیمی سلوان از قدس تا «خان الاحمر» میان قدس و اریحا کشیده شده و در قدیم به این شهر «خان السلاونه» می‌گفتند اما رژیم صهیونیستی بیشتر اراضی آن را مصادره کرده و اکنون فقط شامل ۱۲ منطقه با مساحت ۵ هزار و ۶۴۰ دونم (هر دونم حدود هزار متر) می‌شود.
اولین موضوعی که در سلوان جلب توجه می‌کند پرچم‌های اسرائیلی نصب شده بر روی برخی منازل در میان منازل فلسطینی‌هاست، این پرچم‌ها نشانه آن است که شهرک‌نشینان صهیونیست ساکن منازل مذکور هستند و طی سال‌های گذشته به زور بر آن مسلط شده‌اند. در سلوان ۵۹ هزار فلسطینی زندگی می‌کنند و ۲۸۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست نیز به زور این رژیم در ۷۸ کانون شهرک‌‌سازی در این منطقه جای داده شده‌اند.
حدود ۷ هزار و ۵۰۰ فلسطینی در ۶ منطقه سلوان با خطر آوارگی اجباری روبه رو هستند و بنا به گفته منابع فلسطینی، رژیم صهیونیستی تا کنون ۶ هزار و ۸۱۷ دستور تخریب منزل برای ۶ منطقه سلوان صادر کرده است.
هشدار حماس
از سوی دیگر، محمد حماده سخنگوی حماس در واکنش به تجاوز صهیونیست‌ها به محله سلوان گفت، تجاوز آشکار و یورش به حی البستان برای تخریب منازل و آواره کردن ساکنان آن زیر پا گذاشتن دوباره خط قرمزهاست. بر اساس گزارش وب‌سایت رسمی حماس، حماده افزود:
«مقاومت تأکید می‌کند که در قبال اقدامات رژیم اشغالگر در قدس بیدار و آگاه است؛ به رژیم اشغالگر اجازه ادامه سیاست غصب تدریجی قدس با هدف تحریف واقعیت و تکمیل یهودی‌‌سازی را نمی‌دهیم. گزینه‌های مقاومت در پاسخ به اشغالگر نامحدود و متعدد است و همه آنها قابل بررسی هستند.» وی در ادامه فلسطینی‌ها را به ادامه مقاومت علیه رژیم اشغالگر فراخواند و خواستار افزایش درگیری‌ها و حضور در قدس و مسجدالاقصی شد.
تعیین سفیر
خبر دیگر اینکه رژیم آل خلیفه دیروز رسماً «خالد یوسف الجلاهمه» را به عنوان نخستین سفیر خود در فلسطین اشغالی منصوب کرد. همزمان رسانه‌ها اعلام کردند سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی پایتخت امارات نیز دیروز افتتاح شده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، «یائیر لاپید»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیروز سفارت این رژیم در ابوظبی را افتتاح کرد.وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای از انجام مراسم میزوزا (میزوزا نماد مذهبی یهودیان که در ورودی اماکن قرار‌داده می‌شود) در سفارت این رژیم در ابوظبی با مدیریت« لاپید» و «نورا الکعبی»، وزیر فرهنگ و جوانان امارات خبر داد. امارات و بحرین از جمله دولت‌هایی هستند که با خیانت به آرمان فلسطین رسماً وارد روند صلح با رژیم صهیونیستی دشمن شماره یک جهان اسلام شدند.