kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۷۳۵
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
مدیرعامل ایران خودرو دیزل:

توان تولید سالانه ۳ هزار دستگاه اتوبوس در کشور وجود دارد

مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: در کشور توان خوبی در تولید اتوبوس وجود دارد و ما می‌توانیم در سال سه هزار دستگاه اتوبوس تولید کنیم.

جواد توسلی مهر در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با ‌اشاره به میزان تولید اتوبوس در کشور، تاکید کرد: در کشور توان خوبی در تولید اتوبوس وجود دارد، به‌طوری که اگر کارخانه تک‌شیفت اقدام به تولید کند، یک‌هزار دستگاه و در صورت کار سه شیفته، سه هزار دستگاه اتوبوس تولید می‌کند.
وی افزود: به 30 هزار اتوبوس در کشور نیاز داریم که باید 15 هزار دستگاه تولید و 15 هزار دستگاه نوسازی شود. در صورتی که از میزان تولید اتوبوس استقبال شود، می‌توانیم این میزان اتوبوس را تولید کنیم اما متاسفانه اتوبوس‌های تولید داخل خریداری نمی‌شوند. 
مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: شهرداری از ما درخواست اتوبوس کرد، اما به دلیل مشکلات مالی، هنوز اتوبوس‌های آماده شده را خریداری نکرده است. به هر حال در صورتی که ارگانی درخواست اتوبوس داشته باشد، می‌توانیم نیاز آنها را برطرف کنیم. 
توسلی مهر با بیان اینکه ایران خودرو دیزل توانسته رکورد تولید محصولات تجاری را در 10 سال گذشته بشکند، گفت: از سال گذشته تاکنون ایران خودرو دیزل اقدام به تولید خودروهای تجاری جدید کرده است و امسال نیز محصولات جدید به تولید انبوه می‌رسد.