kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۷۲۷
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

۶۰ کیلومتر از مسیر راه‌آهن اردبیل - میانه ریل‌گذاری شد

 

استاندار اردبیل گفت: تاکنون ۶۰ کیلومتر از مسیر پروژه در حال اجرای راه‌آهن اردبیل‌- میانه ریل‌گذاری شده است.
اکبر بهنامجو افزود: زیرسازی این پروژه که به دلیل شرایط خاص منطقه‌ای و توپوگرافی از دشوارترین مسیرهای ریلی کشور است حدود ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. استاندار اردبیل بیان کرد: به منظور تسریع در روند اجرایی این پروژه رئیس سازمان برنامه و بودجه با استناد به نامه وزیر راه و شهرسازی و استانداری اردبیل دستور پرداخت مبلغ۴۰۰ میلیارد تومان به پروژه را صادر کرد و به زودی به حساب پیمانکاران واریز می‌شود.
وی اضافه کرد: در راستای حفظ روند فعلی و پیشبرد پروژه و پیشگیری از بروز هرگونه مشکل احتمالی تلاش می‌شود این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شد اما چندین سال اجرای آن متوقف ماند.
مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی در این پروژه در حال احداث است و علاوه بر آن در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.
در طرح راه‌آهن اردبیل‌- میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.