kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۷۲۰
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹

نخستین عمل کاشت حلزون در مازندران با موفقیت انجام شد

 

ساری – خبرنگار کیهان:
دو کودک مازندرانی که اردیبهشت امسال در بابل نخستین عمل کاشت حلزون استان مازندران روی آنها انجام شده بود، پس از پایان فرآیند مراقبت‌های درمانی برای اولین بار توانستند صدای اطراف خود را بشنوند.
نخستین مرکز کاشت حلزون مازندران ۹ اردیبهشت امسال در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل با حضور رئیس‌کمیسیون کاشت حلزون کشور گشایش یافت و در همان روز نیز عمل کاشت برای دختر ۱۸ ماهه بهشهری و پسر ۲۳ ماهه فریدونکناری انجام شد که با قرار دادن بخش خارجی پردازشگر کاشت حلزون شنوایی، هر دو کودک شنوایی خود را به دست آوردند.
عمل کاشت حلزون شنوایی برای دختر ۱۸ ماهه بهشهری و پسر ۲۳ ماهه فریدونکناری توسط تیم جراحی به سرپرستی دکتر کیاکجوری متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ اتولوژی و نورواتولوژی و کوکلئار ایمپلنت دانشگاه علوم پزشکی بابل
انجام شد.
به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بابل از زمان راه‌اندازی این مرکز تا کنون سه عمل کاشت حلزون انجام شده که دو مورد اکنون به سرانجام رسیده و یک عمل دیگر نیز حدود دو هفته پس از دو عمل اول انجام شد. همچنین در حال حاضر ۹ متقاضی کاشت حلزون در نوبت انجام هستند که پس از وارد شدن پروتز مورد نیاز عمل، کاشت حلزون برای آنها نیز انجام خواهد شد.
مرکز کاشت حلزون بابل پانزدهمین مرکز کاشت در کشور است که علاوه‌بر مازندران، جمعیت استان‌های سمنان و گلستان را نیز پوشش می‌دهد.
به گفته سید بصیر هاشمی رئیس‌مرکز کاشت حلزون ایران، هزینه هر ایمپلنت کاشته شده برای هر بیمار حدود ۱۴ هزار دلار است، اما در ایران این عمل با حمایت نظام درمانی کشور برای هر بیمار حدود ۶ میلیون تومان هزینه دارد.