kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
یادی از شهید مدافع حرم، شجاعت علمداری مورجانی

خلبان شجاع (حدیث دشت عشق)

امروز هفتمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم، خلبان شجاعت علمداری مورجانی است. او از اولین افرادی است که در سال‌های نخست درگرفتن فتنه تکفیری‌ها در منطقه، در راه دفاع از حرم آل الله به شهادت رسید.

خلبان‌های شهید مدافع حرم، از مظلوم‌ترین شهدا هستند. چرا که کمتر به آنها پرداخته شده است. شاید اولین توجه جدی به این طیف از مدافعان حرم، توسط ابراهیم حاتمی‌کیا صورت گرفت که در فیلم «به وقت شام» حماسه و شهادت یک خلبان را به تصویر کشیده است.
سرهنگ پاسدار شهید مدافع حرم شجاعت علمداری مورجانی نیز یکی از خلبانانی بود که جان خود را فدای امنیت کشور و پاکسازی منطقه از لوث وجود ‌اشرار داعشی کرد. وی از چهره‌های مطرح و عالی در حوزه هوافضای سپاه بود. این شهید پس از اخذ مدرک لیسانس از دانشگاه امام حسین(ع)، لباس مقدس پاسداری را بر تن کرد و به عنوان پاسداری نمونه و ممتاز، به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست. سپس بعد از گذراندن چندین دوره تخصصی خلبـانی، بـه عنـوان خلبـان بـالگرد در نیروی هوا نیروز سپاه پاسداران به خدمت مشغول شد. با ورود فناوری نوپای پهپاد به هوا فضا، شهید علمداری به همراه چند تن از خلبانان برتر انتخاب شدند تا دوره‌های لازم را آموزش ببینند.
سرانجام شهید والامقام علمداری در نهم تیرماه ۱۳۹۳و در نبرد با داعش و القاعده، به هنگام دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سامرای عراق و در جوار بارگـاه ملکوتی امام حسن عسکری(ع) بر اثر ترکش خمپاره به شهادت رسید.