kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۶۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶

اعزام ورزشکاران به المپیک فقط با تست منفی

رئیس‌فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد که یک مرتبه دیگر قبل از اعزام ورزشکاران به المپیک از آنها تست دوپینگ گرفته می‌شود و در صورت منفی بودن نمونه مربوطه، به توکیو خواهند رفت. وی همچنین در مورد آخرین وضعیت احسان حدادی بیان کرد که حضور این ورزشکار در المپیک قطعی است.

غلامرضا نوروزی با بیان اینکه تا پیش از آغاز المپیک از همه ورزشکاران مجددا تست دوپینگ گرفته می‌شود، گفت: تا المپیک یک بار دیگر تست می‌گیریم، اگرچه مثبت شدن نمونه ضرر محسوب می‌شود اما اگر تست نگیریم ممکن است این نمونه‌ها در المپیک مثبت شوند. ما نه در المپیک و نه بازی‌های آسیایی به خاطر فعالیت‌هایی که داشتیم هیچ نمونه مثبتی نداشته ‌ایم، بنابراین در فاصله تا المپیک از ورزشکاران تست می‌‌گیریم و در صورت منفی شدن تست دوپینگ ورزشکاران، به المپیک اعزام خواهند شد.
رئیس‌فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد آخرین وضعیت احسان حدادی، تصریح کرد: با توجه به مشکلی که برای احسان حدادی به وجود آمد یک کمیسیون تخصصی برای او تشکیل دادیم‌ و با توجه به وضعیت جسمانی احسان، می‌تواند تمریناتش را انجام دهد و مشکل خاصی ندارد. نوروزی ادامه داد: با توجه با دیسک شدید کمرش نیاز به عمل جراحی دارد اما چون سال‌ها زحمت کشیده خیلی تمایلی به جراحی ندارد تا با فعالیت توانبخشی بتواند به المپیک اعزام شود و پس از آن مجددا معاینه می‌‌شود و تحت نظر متخصصان تصمیم‌گیری خواهد شد. وی با اعلام اینکه حضور احسان حدادی در المپیک توکیو قطعی است، گفت: او حتما در مسابقات المپیک توکیو شرکت می‌ کند و او مانعی برای فعالیت ندارد.