kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۶۶۸
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷

کرونا در انگلیس دو وزیر و چند فرمانده ارتش را به قرنطینه فرستاد

وزیر دفاع، وزیر کشور و چند فرمانده ارشد ارتش انگلیس به قرنطینه رفته‌اند. آنها مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند.

در انگلیس اوضاع کرونا دوباره رو به وخامت گذاشته است. اداره بهداشت عمومی انگلیس آمارهایی را منتشر کرده که نشان می‌دهد متاسفانه واکسن‌هایی که این کشور استفاده می‌کند حریف ویروس جهش یافته کرونای هندی موسوم به «دلتا» نشده و تعداد زیادی از بیماران کرونایی آلوده به ویروس جهش‌یافته دلتا با وجود واکسینه شدن کامل، مبتلا و فوت شده‌اند. بر اساس این گزارش ارزیابی این نهاد بهداشتی مهم در انگلیس نشان می‌دهد که بیش از نیمی از همه افراد که تا به حال بر اثر آلودگی به ویروس جهش‌یافته دلتا مرده‌اند واکسینه شده بودند. از سوی دیگر گاردین گزارش داده که «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس و چند فرمانده ارشد نظامی این کشور به ظن ابتلا به ویروس کرونا به قرنطینه رفته‌اند.
به نوشته این خبرگزاری مثبت شدن تست کرونای «کارتر» در حالی اعلام شد که او هفته گذشته پس از حاضر شدن در یک فستیوال، در جلسه‌ای با حضور سران ارتش انگلیس شرکت کرده بود. روز دوشنبه و در پی مثبت اعلام شدن تست کرونای «نیک کارتر» رئیس‌ستاد ارتش انگلیس، والاس و ۶ مقام ارشد نظامی از جمله فرماندهان نیروی دریایی، نیروی هوایی، رئیس‌فرماندهی راهبردی ارتش انگلیس از سوی وزارت بهداشت این کشور وارد قرنطینه شده‌اند.
به گزارش فارس وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، علاوه‌بر فرماندهان نظامی، «پریتی پتل» وزیر کشور انگلیس نیز در این جلسه حاضر بوده و به قرنطینه رفته است. ورود این مقامات ارشد انگلیسی به قرنطینه در حالی صورت می‌گیرد که روز یک شنبه، «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس به‌خاطر روابط غیراخلاقی و عدم رعایت قوانین و محدودیت‌های کرونایی، ناچار به استعفا شد و «ساجد جاوید» وزیر خزانه‌داری سابق، جایگزین او شد.
«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس پیش‌تر درخواست‌های مکرر برای اخراج وزیر بهداشت خود را به دلیل نقض پروتکل‌های بهداشتی ویژه ایام کرونا رد کرده بود. بوریس جانسون پس از دریافت استعفانامه هنکاک گفت بابت این مسئله متاسف است.