kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱

ادای دین به مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس بر صحنه تئاتر(اخبار ادبی و هنری)

آئین افتتاحیه نمایش «خاطرات خانه‌ای که...» در محل تماشاخانه سرو و با حضور پیشکسوتان تئاتر و دفاع مقدس برگزار شد.

گروه نمایش «خاطرات خانه‌ای که...».در مراسم آغاز اجرای خودشان از امیر ارتش فرج‌الله براتپور و عباس رمضانی دو تن از فرماندهان و خلبانان نیروی‌هوایی ارتش به پاس زحمات و فداکاری‌های دوران دفاع مقدس، تقدیر کردند.
در این مراسم که ششم تیر برگزار شد،غلامعلی کویتی‌پور (از نغمه‌خوانان دفاع مقدس)، ابوالفضل همراه (بازیگر)، حمید نیلی (مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس)، ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره تئاتر فجر و... حضور داشتند.
غلامعلی کویتی‌پور بعد از تماشای نمایش «خاطرات خانه‌ای که...» ضمن تقدیر از عوامل نمایش رسالت هنر را بیان حقایق و ترسیم مقاومت‌های مردم ایران در زمان جنگ دانست.
وی در ادامه بیان کرد: هنرمندانی که در حوزه انقلاب و دفاع مقدس فعالیت می‌کنند رسالت و زیبایی هنر را در مسیر بیان حقایق استفاده می‌کنند ولی در حقشان اجحاف شده و امکانات خوبی در اختیار آنها قرار نمی‌دهند.
همچنین دکتر عزیزی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بر مقاومت همیشگی مردم شریف کرمانشاه از زمان جنگ تاکنون تأکید کرد.
سپس امیر فرج‌الله براتپور ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس بر مقاومت مردم ایران در دوران دفاع مقدس و با دست‌خالی ‌اشاره کرد.
وی نمایش «خاطرات خانه‌ای که...» را ترسیم درستی از شرایط آن روزهای دفاع مقدس دانست.
در پایان امین‌اشرفی کارگردان نمایش «خاطرات خانه‌ای که...» این نمایش را ادای دینی به مقاومت‌های مردم شریف کرمانشاه دانست و بیان کرد: نمایش «خاطرات خانه‌ای که...» نگاهی است به مقاومت مردمی که در زمان جنگ با عدم ترک محل زندگی‌شان مقاومت کردند، مردمی معمولی که شاید در حافظه تاریخی دفاع مقدس باقی نمانده باشند.
گفتنی است، نمایش «خاطرات خانه‌ای که...» تا پایان تیرماه 1400 هر شب ساعت 19:30در محل تماشاخانه سرو به روی صحنه می‌رود.