kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۶۱۵
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
سرمربی تیم ملی شمشیربازی تاکید کرد:

در المپیک مدال هم نگیریم هیچ‌کس نمی‌تواند انتقاد کند!

سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر معتقد است، با بودجه و امکاناتی که تیمش در اختیار دارد، اگر سابریست‌ها در المپیک توکیو مدال هم نگیرند، نباید انتقادی متوجه آنها باشد.

پیمان فخری پس از انتخاب نفر چهارم تیم سابر و تکمیل تیم اعزامی به المپیک توکیو درباره وضعیت شمشیربازان و اردوی ملی‌پوشان به اظهارنظر پرداخت که گزیده‌ای از صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:
* در مورد مسابقه انتخابی تیم ملی سابر و معرفی محمد فتوحی به‌عنوان نفر چهارم تیم ملی در المپیک توکیو، باید بگویم که خیلی خوشحالم از اینکه بالاخره ماراتن انتخاب نفر چهارم تمام شد. البته می‌توانستم زودتر از این نفر چهارم را انتخاب کنم، اما چون می‌خواستیم حساسیت‌ها بالا باشد تا ملی‌پوشان با هم مبارزه کنند و انگیزه تمرین کم نشود، از آخرین روزها هم استفاده کردم.
* ما قدر المپیک را می‌دانیم و المپیک را از دست نمی‌دهیم. از دو دوره قبل که ما سهمیه المپیک گرفتیم هیچ‌کس از ما خبر نداشت تا اینکه بعد از 37 سال سهمیه گرفتیم. در المپیک 2012 لندن عابدینی بین 37 نفر، سی‌وهفتم شد و همان نفر چهار سال بعد با اختلاف یک ضربه نفر چهارم شد. مطمئن باشید در المپیک توکیو هم از این فرصت استفاده می‌کنیم تا با توجه به زحمتی که کشیدیم، نتیجه بگیریم. ملی‌پوشان خیلی زحمت کشیدند و شب و روز خود را برای المپیک گذاشتند. درست است که فشار روی ما زیاد است، اما فکر می‌کنم که المپیک خوبی در پیش داشته باشیم.
* آرزوی قلبی من این است که روی سکو برویم. هزار مدال در المپیک توزیع می‌شود و چیزی مشخص نیست. نمی‌توانم اظهارنظری در مورد المپیک داشته باشم و ما دیدیم که بعضاً قهرمانان جهان نتوانستند مدال المپیک بگیرند که این نشان‌دهنده حساسیت بالای این رویداد است، اما هر اتفاقی که بیفتد باید با آن کنار بیاییم. اگر مدال بگیریم که آرزوی قلبی ماست، بهتر است و اگر مدال نگیریم چیزی از ارزش‌های ملی‌پوشان کم نمی‌شود، چون در چهار سال گذشته توانایی‌های خود را نشان دادیم. ما مدال قهرمانی جهان گرفتیم و سهمیه تیمی کسب کردیم که تنها هشت کشور موفق به دریافت آن شدند و این نشان‌دهنده آن است که ما جزو هشت کشور برتر دنیا هستیم، اما از الان نمی‌توانم چیزی در مورد نتیجه المپیک بگویم.
*البته اگر هم در المپیک مدال نگیریم، هیچ‌کس نمی‌تواند از ما انتقاد کند، چون اگر نسبت به سایر تیم‌ها ما را ارزیابی کنید، می‌بینید کمترین بودجه و کمترین امکانات را داشتیم و بیشترین نتایج را گرفته‌ایم و هیچ‌کس نمی‌تواند از ما انتقاد کند که باید مدال می‌گرفتیم. اگر مدال گرفتیم که مفت چنگ‌مان و این را هم از الان بگویم که اگر هم مدال نگیریم جای انتقادی نمی‌تواند باشد. اما این آرزوی قلبی ماست و خودمان دوست داریم که مدال بگیریم و افتخارآفرین باشیم. دنبال این هم نیستیم که جواب کسی را بدهیم.
*در پایان باید بگویم که مدال آرزوی ماست، چه انفرادی و چه تیمی، اما توقعات باید پایین بیاید. با این حال ملی‌پوشان ما پتانسیل گرفتن هم مدال انفرادی و هم تیمی را دارند.