kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲

پیش‌بینی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت در ۱۱ استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ۱۱ استان کشور طی روزهای آینده، از وزش باد شدید و توفان گردوخاک در شرق خراسان و منطقه زابل خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: طی امروز و دوروز آینده درساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان، شرق و ارتفاعات شمالی هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.
وی ادامه داد: از امروز تا چهار روز آینده در بخش‌هایی از اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، بارش پراکنده، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه از چهارشنبه (۹ تیر) تا آخر هفته جاری با شمالی شدن جریانات در سواحل دریای خزر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد، گفت: از پنجشنبه (۱۰ تیر) نیز برقراری این شرایط جوی در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی دور از انتظار نخواهد بود.
به گفته ضیاییان، چهارشنبه (۹ تیر) شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۰ و ۱۱ تیر) در خراسان شمالی، خراسان رضوی، جنوب سمنان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این مدت در شرق خراسان جنوبی و منطقه زابل توفان گردوخاک رخ خواهد داد.
وی اضافه کرد: از چهارشنبه (۹ تیر) تا آخر هفته جاری سواحل دریای خزر و اردبیل کاهش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه خواهند داشت.
ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران نیزگفت: آسمان تهران امروز (۸ تیرماه) قسمتی ابری، در بعداز ظهر نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۷ سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۹ تیرماه) نیز قسمتی ابری، در بعدازظهر نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.