kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

حکمت خدا چه بود؟

جواد نیکی ملکی با انتشار این تصویر نوشت: «ششم تیر او را ترور کردند که حذفش کنند غافل از آن‌که خدا می‌خواهد از ترور هفتم تیر حفظش کند. گر نگه‌دار من آن است که من می‌دانم، شیشه را در بغل سنگ نگه می‌دارد.»
شما دیگه چرا؟
طارق: «خودتون این طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های‌ اجتماعی رو نخونده علیهش توییت زدید، بعد شاکی هستید که چرا اصلاح‌طلبا برجام رو نخونده ازش دفاع میکنن؟ شما که مدعی باشید، از مردم عادی چه انتظاری میره دیگه.»
چرا فرانسه رفراندوم نمی گذارد؟
کاربری نوشت: «حالا که مردم فرانسه با مشارکت ۳۰ درصدی و تظاهرات دو ساله اعلام کردن که با اصل نظام لیبرال مخالفند؛ چرا دولت فرانسه اجازه برگزاری رفراندوم برای برپایی نظام اسلامی در فرانسه را نمی‌دهد، مگر در آنجا آزادی نیست؟»
ته بلدم بلدم شد این
علی مختارزاده: «تَه تَه تَه بلدم بلدم و مذاکره با دنیا و برجام شد ۳۵۰ هزار میلیارد تومن کسری بودجه سال ۱۴۰۰. یعنی آقای رئیسی در بدو کار دولتش، یک چیزی حدود ۳۳ درصد از بودجه‌ش کمه. واقعا دولت آقای رئیسی کار سختی در پیش داره و فرصت هیچگونه ریسکی نداره.»
پابندی برای پایبندی
محمدمهدی حاج محمدی(رئیس سازمان زندان‌ها): «پابند الکترونیکی برای زندانیان واجدشرایط، اختلالات رفتاری ناشی از حبس و آسیب‌های روانی خانواده آنان را کاهش می‌دهد. علاوه بر این همزمان فرایند تنبیه، توانمندسازی، بازاجتماعی شدن و تنبُه صورت می‌گیرد. با پابند زدن، پایبند شدن آنان به قواعد اجتماعی و خانوادگی را دنبال می‌کنیم.»
چهره واقعی رسانه‌های فارسی زبان
محمد جواد اخوان: « سفیر ‎آمریکا در بیروت گفته ایران به ‎لبنان به‌عنوان یکی از اقمار (وابسته به خود) خود می‌نگرد! جالب اینجاست که بخش فارسی صدای آمریکا هم نگران خرج شدن پول ایران در لبنان است. برای مخاطب غیرایرانی از خطر قدرت گرفتن ایران می‌گویند و برای مخاطب ایرانی از خطر خرج شدن پول ایران!»
استعفا به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌ها!
الهام عابدینی: «وزیر بهداشت بریتانیا پس از فشار افکار عمومی به دلیل انتشار یک عکس از رابطه‌ با همکارش مجبور به استعفا شد. در حالی که هم وزیر و هم خانم متاهلند، دلیل انتقاد‌ها خیانت یا رابطه غیرمتعارفِ رئیس و مرئوسی نیست، دلیل انتقادها رعایت نکردنِ فاصله‌گذاری اجتماعیه.»
از کجا به اینجا رسیدیم؟
محمدمهدی شیرمحمدی: «خاطرات اسداله علم (۱۳/۳/۴۸): دندانساز شاهنشاه را از سوییس خواسته بودم... صبح دندانساز در آتلیه کاخ نیاوران شرفیاب شد...شاهنشاه بعد از نیم‌ساعت خیلی سرحال بیرون آمدند...فرمودند دندانم را کشیدم...شهبانو هم تشریف آوردند و پهلوی دفتر شاهنشاه به دندانسازی رفتند.»
«خاطرات اسداله علم(۵/۹/۵۱): به فرودگاه رفتم که علیاحضرت شهبانو برای معالجه دندان خیال دارند چند روزی تشریف ببرند به زوریخ ...»
«امام خمینی (ره): در زمان محمدرضا... یک لُوزه‌ای می خواستند...، عمل کند. می‌گفتند از خارج باید بیاید...طبیب بود؛ ... لکن از باب این‌که مغزش غربی شده، می‌گوید ببرید او را انگلستان. (12شهریور1358، صحیفه امام ج9 ص392-391)»