kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
معاون اول قوه قضائیه:

با عوامل ۲ حادثه اتوبوس خبرنگاران و سربازان برخورد می‌شود

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به دو سانحه رانندگی پیش آمده برای خبرنگاران و سربازان گفت: در ارتباط با این دو حادثه بلافاصله به دادستان دستور داده شد علت بررسی و با عوامل حادثه برخورد لازم انجام شود.


به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در یک برنامه تلویزیونی، در رابطه با دو سانحه رانندگی پیش آمده برای خبرنگاران و سربازان در هفته گذشته اظهارداشت: باید علت مسئله را بررسی کنیم؛ اگر جاده‌ها مشکل دارند باید این موضوع حل شود، اگر شرکت‌ها در نظارت بر راننده و کمک راننده اشکال دارند باید این موضوع برطرف شود.
اژه‌ای ادامه داد: ممکن است سازنده اتوبوس‌ها در تولید اشکالات فنی داشته باشند که باید با این موضوعات ریشه‌ای برخورد شود.
وی با بیان اینکه باید وزارت راه و صنعت و پلیس دست به دست هم دهند تا از اینگونه حوادث نداشته باشیم، یادآور شد: دولت باید تلاش کند این حوادث اتفاق نیفتد.
معاون اول دستگاه قضا گفت: در ارتباط با این دو حادثه بلافاصله به دادستان دستور داده شد علت بررسی و با عوامل حادثه برخورد لازم انجام شود.
سند تحول قضایی قائم به شخص
و مختص به زمان نیست
اژه‌ای در ادامه با اشاره به سند تحول قضایی بیان داشت: سند تحول قابل ارتقا، عملیاتی و اجرایی است و تا اکنون جلوتر از زمانبندی هستیم.
وی در پاسخ به سؤالی درخصوص میزان رضایتمندی از دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: در بخش‌هایی نظرسنجی شده، اما آنچه که می‌خواهم بگویم این است که در جهت رضایتمندی مردم به طور جدی قدم بر می‌داریم.
معاون اول قوه قضائیه افزود: اعتقاد دارم که مردم هنوز در فرایند رسیدگی‌ها مشکل دارند و گاهی برای رسیدن به حق خود باید هزینه زیادی خرج کنند و با نقطه مطلوب فاصله داریم اما قدم‌های مطلوبی برداشته شده است.
اژه‌ای با بیان اینکه سند تحول قائم به شخص و مختص به زمان نیست، گفت: این سند برای گام دوم انقلاب طراحی شده و هر فردی در قوه قضائیه قرار گیرد باید آن را ادامه دهد، در این زمینه از ظرفیت مردم استفاده می‌شود.بر اساس سند تحول، هر روز باید ارتقاء پیدا کنیم و برای رفع مشکلات قدم برداریم.