kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۵۷۴
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸

کشف بیش از ۲۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در طرح ظفر پلیس پایتخت

 


فرمانده انتظامی تهران بزرگ جزئیات اجرای طرح ظفر پلیس را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای دوازدهمین مرحله از طرح ظفر که همزمان با هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، گفت: شعار این هفته پیشگیری، نقش رسانه در پیشگیری و نقش خانواده در پیشگیری است و ما نیز تمام توان خود را برای مقابله با این پدیده شوم به کار گرفته ایم، به طوری که هفته گذشته فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به عنوان رتبه برتر در کشف مواد مخدر و برخورد با قاچاقچیان شناخته شد. رحیمی با بیان اینکه در اجرای مرحله ۱۲ طرح ظفر دو هزار و ۴۳۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد، افزود: ۵۰۰ کیلوگرم از این مواد از خرده‌فروشان کشف شده و این یعنی برای گرم به گرم آن زحمت کشیده شده است و مابقی این مواد نیز از چهار باند کشف شد.
وی با بیان اینکه ۶۳ قاچاقچی عمده مواد مخدر در اجرای این طرح دستگیر شدند، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما فروش مواد مخدر در فضای مجازی بود که در همین راستا ۴۳ تارنما که اقدام به ترویج مصرف و فروش مواد مخدر کرده بودند شناسایی شده و ۲۳ نفر نیز دستگیر شدند همچنین ۱۶ کیلوگرم مواد مخدر نیز از این افراد کشف شد. رئیس‌پلیس پایتخت با بیان اینکه ۷ مرکز فروش مواد مخدر پلمب شد، گفت: پلیس با چنین مواردی قاطعانه برخورد خواهد کرد و ما امیدواریم که نسبت به رفع پلمب این مراکز اقدام نشود.
رحیمی با بیان اینکه دو هزار و ۱۰۸ معتاد متجاهر در این طرح جمع‌آوری شدند، افزود: افراد جمع‌آوری شده به مراکز بازپروری و ترک اعتیاد منتقل خواهند شد. همچنین ۳۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت نیز از قاچاقچیان توقیف شد. وی درباره آمار کشفیات سه ماهه امسال و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل اظهارداشت: در بهار امسال ۶ تُن و ۵۰۸ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که تقریباً مشابه سال گذشته است اما در دستگیری عوامل مرتبط با قاچاقچیان و سوداگران مرگ رشد ۲۴ درصدی داشتیم.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره کشف مواد مخدر جدید گفت: تاکنون مواد مخدر جدیدی اعلام نشده اما بعضا مواد مخدر گُل و روان گردان‌ها تحت عناوین متفاوتی به فروش می‌رسد.
عذرخواهی رئیس‌پلیس از مردم
همچنین سردار رحیمی با اشاره به انتشار فیلم درگیری مأمور پلیس با سالمندان در یکی از مراکز تزریق واکسن بیان داشت: مأموران نیروی انتظامی در تمامی مراکز واکسن در فعالیت هستند و نظم را برقرار می‌کنند اما متأسفانه یکی از مأموران ما در این مرکز مرتکب اشتباه و خطا شده است.
وی افزود: با مأمور خاطی برخورد شده است و من هم از مردم عذرخواهی می‌کنم اما بدانید که در طول این دو سال وجود کرونا هزاران خدمات را پلیس بی‌پروا برای حفظ نظم و امنیت
داشته است.