kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۵۶۱
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴

نیروهای محمود عباس پس از کشتن«نزار بنات» تظاهرات معترضان را سرکوب کردند

 


نیروهای تشکیلات خودگردان به تظاهرکنندگانی که برای محکومیت شکنجه و قتل فعال فلسطینی در رام الله تجمع کرده بودند یورش بردند.
شهر رام الله روز شنبه شاهد ادامه اعتراضات مردمی به کشته شدن
«نزار بنات» فعال فلسطینی به دست نهاد امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بود. مردم رام الله با تحصن در میدان المناره رام الله خواستار مجازات مسئولان جنایت ترور بنات و استعفای دولت و فرماندهان دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان و برگزاری انتخابات شدند. شرکت‌کنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار شناسایی قاتلان بنات و کناره‌گیری تشکیلات خودگردان از قدرت شدند. در شهر الخلیل نیز راهپیمایی مشابهی برگزار شد که شرکت‌کنندگان در آن با سر دادن شعار خواستار مجازات عاملان قتل بنات شدند. نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در لباس غیرنظامی، به تظاهرات مردم رام الله در محکومیت جنایت ترور فعال فلسطینی حمله کردند.
جبهه خلق برای آزادی فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده با شدیدترین لحن سرکوبگری تشکیلات خودگردان علیه تظاهر‌کنندگان در
رام الله را محکوم می‌کند: «تظاهرکنندگان مسالمت جو از جمله خبرنگاران برای محکوم کردن جنایت ترور نزار بنات مبارز فلسطینی به خیابان‌ها آمدند و ما رهبری تشکیلات خودگردان و فرماندهان دستگاه‌های امنیتی را مسئول مستقیم حمله امروز به مردم می‌دانیم». جبهه خلق از مردم کرانه باختری خواست با آمدن به خیابان‌ها مخالفت خود را با رفتارهای تشکیلات خودگردان اعلام کنند.طبق گفته خانواده «نزار بنات»، ۲۵ مأمور امنیتی تشکیلات ساعت ۳:۳۰ بامداد پنج‌شنبه به خانه او حمله کرده و با شلیک گلوله و پرتاب بمب صوتی و با زور در خانه را شکسته و وارد شدند و در حالی که اهالی خانه خواب بودند، شروع به ضرب و شتم شدید «نزار بنات» کردند. به گفته خانواده وی، مأموران در حین بازداشت هیچ یک از پروتکل‌های قانونی را رعایت نکرده و هیچ حکم جلبی نیز به اعضای خانواده و شخص نزار بنات نشان داده نشد. ساعاتی پس از بازداشت استانداری الخلیل خبر فوت وی را به خانواده‌اش داد و ساعاتی بعد در بیانیه‌ای مدعی شد که مأموران در حین بازداشت حکم جلب به همراه داشتند و نزار بنات به علت سکته قلبی و پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده است!
نزار بنات منتقد تشکیلات خودگردان فلسطین به سرکردگی «محمود عباس» و کاندیدای فهرست «الحریه و الکرامه» در انتخابات پارلمانی بود و چندی پیش از غربی‌ها خواسته بود تا کمک مالی به تشکیلات خودگردان را به دلیل به تعویق‌انداختن انتخابات، قطع کند. او همچنین حامی جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران بود و در چندین ویدیو به انتقاد از موضع برخی کشورهای عربی درخصوص ایران پرداخته بود.