kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۵۴۷
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
ریچارد مدهرست، روزنامه‌نگار:

آمریکا در پی خاموش کردن صدای مقاومت است(اخبار ادبی و هنری)

ریچارد مدهرست، روزنامه‌نگار و تحلیلگر کارشناس مسائل غرب آسیا، توقیف خلاف قانون دامنه دات کام (com.) وب‌سایت پرس‌تی‌وی توسط دولت آمریکا را تلاشی برای خاموش کردن صدای مقاومت توصیف کرد.

 


به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ریچارد مدهرست، روزنامه‌نگار و مجری برنامه «اعلامیه با ریچارد مدهرست» شبکه پرس‌تی‌وی با انتشار توییت‌هایی در حساب کاربری‌اش نوشت:«ظاهرا برنامه من و دیگر همکارانم تهدیدی غیرمعمول و خارق العاده هستند. آمریکا سعی دارد تا صدای محور مقاومت را که بسیار موفق ظاهر شده، خاموش کند.»
وی افزود: «چه چیزی به آمریکا این حق را می‌دهد تا تصمیم بگیرد که مردم جهان چه چیزی را می‌توانند، بخوانند و وب‌سایتی را در ایران، علی‌رغم همه تلاش‌هایی که توسط همکارانم برای این شبکه صورت گرفته، توقیف کند؟ این اتفاق، دیدگاه ما در برابر رفتار جنایتکارانه و امپریالیست آمریکا را اثبات می‌کند. این حقیقت که بایدن از قانون «وضعیت اضطراری ملی» برای خاموش کردن پرس‌تی‌وی و دیگر شبکه‌های عربی و مسلمان استفاده می‌کند، نشان می‌دهد که آنها تا چه اندازه از افرادی که منتقد آمریکا هستند، واهمه دارند.»
وی همچنین با انتشار ویدیویی در کانال شخصی خود در یوتیوب، با انتقاد از رویه آمریکا در توقیف و مسدود کردن دامنه‌های اینترنتی وب‌سایت رسانه‌های مقاومت، عنوان کرد: «آن‌ها می‌خواهند هیچ‌کس از حقیقت باخبر نشود. آنها وب‌سایت پرس‌تی‌وی را توقیف کردند و مثل دزدهای دریایی آن را دزدیدند؛ چون ما از امپریالیسم آمریکا انتقاد می‌کردیم. به همین صورت و دقیقا به همین علت. ممنون که حرف ما را ثابت کردید.»