kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۵۳۱
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در ایرانشهر

 


فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: تکاوران پلیس مبارزه با مواد مخدر ایرانشهر در یک عملیات مقتدرانه، یک تن و 428 کیلو موادمخدر کشف کردند.
سرتیپ محمد طاهری دیروز اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایرانشهر با ‌اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی مبنی بر ورود محموله سنگین مواد مخدر، از مرزهای جنوب شرق کشور به حوزه استحفاظی شهرستان دست یافتند.
وی افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر «ایرانشهر»، پس از چند شبانه‌روز تلاش گسترده میدانی و رصد مناطق صعب‌العبور شهرستان، سرانجام شب شنبه اعضای این باند بزرگ قاچاق را که با 2 دستگاه پژو پارس و 3 دستگاه پژو 405 در حال جابه‌جایی محموله سنگین مواد مخدر در حوالی روستای «دامن» آن شهرستان بودند، شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اعضای این باند مسلح پس از طی مسافتی در حلقه محاصره تکاوران پلیس گرفتار و درگیری مسلحانه آغاز شد.
سردار طاهری عنوان کرد: سوداگران مرگ در این عملیات نفس‌گیر که 2 ساعت ادامه داشت بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس، عرصه را بر خود تنگ دیده و ضمن به آتش کشیدن تعدادی از خودروهای حامل مواد، با استفاده از تاریکی شب و کوهستانی بودن منطقه متواری شدند.
این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در نهایت جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر با عکس‌العمل سریع خود 2 نفر از قاچاقچیان را دستگیر و در پاک‌سازی منطقه یک تن و 428 کیلو و 478 گرم مواد افیونی را شامل: یک تن سوخته تریاک، 224 کیلو و 570 گرم تریاک، 187کیلو و850 گرم حشیش، 13 کیلو و 58 گرم شیشه و 3 کیلو گرم هروئین، به همراه یک قبضه سلاح کلاش با 85 فشنگ جنگی کشف کردند.
متهمان به مراجع قضائی معرفی و تلاش برای دستگیری متهمان متواری ادامه دارد.